mierenzuur

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 18

mierenzuur

Ik gebruik als mobiele fase methanol + 0,1% mierenzuur

Om welke reden wordt daar mierenzuur aan toegevoegd?
Hoedt u voor de afgoden der kuisheid, dankbaarheid en gehoorzaamheid

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: mierenzuur

En je gaat er natuurlijk weer vanuit dat het gehele forum precies weet waar jij mee bezig bent. Mierenzuur is namelijk helemaal niet zo vanzelfsprekend in een mobiele fase, het ligt geheel aan het voorschrift wat je gebruikt.

Berichten: 18

Re: mierenzuur

excuseer

ik werk met hormonen, voornamelijk androgenen die in posieve elektrospray mode gerund worden.

Reverse fase chromatografie

Als mobiele fase A:water/methanol + 0,1% mierenzuur

Als mobiele fase B: methanol + 0,1% mierenzuur

Nu weet ik niet goed wat mierenzuur aan je mobiele fase verandert, en waarom dat gebruikt wordt
Hoedt u voor de afgoden der kuisheid, dankbaarheid en gehoorzaamheid

Berichten: 2.399

Re: mierenzuur

Tja elke HPLC scheiding dient gebufferd te worden.

Mierenzuur wordt vaak icm een massa spectrometer gebruikt die in positieve mode draait om je analiet te protoneren. De andere reden is dat het een vluchtige buffer is.

Berichten: 1.122

Re: mierenzuur

Daarnaast heeft de mierezuur natuurlijk ook veel invloed op je chromatografie.

Overigens geef ik altijd de voorkeur (zoals Leon ook zei) aan een buffer. Dus ipv enkel mierezuur te gebruiken bijvoorbeeld ammonium formiaat/mierezuur buffer.

Gebufferde eluentia komt de stabiliteit van de chromatografie zeker ten goede.

Zoek ook eens op internet of boeken over LC en MS want de vragen die je stelt bevatten vrij veel basiskennis over chromatografie en massa spectrometrie ;-)

Berichten: 2.399

Re: mierenzuur

Gewoon 0.1% mierenzuur is ook een buffer, niet volgens het boek, maar de pH is wel stabiel ook bij het toevoegen van de base (kijk maar naar de titratie curve). Ik gebruik vaak gewoon mierenzuur, thats it :P

Reageer