Croftybom

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Gesloten
Berichten: 46

Croftybom

iedereen kent hem wel de noob bommen makers die snel zinloos en goedkoop iets willen maken dat knalt zullen zeker dit geprobeert hebben

de crofty bom

ik wou al een tijdje weten hoe dit ''ding'' nou eigelijk werkt de reactie is als volgt

NaOH + Al --> ??? + ??? + ???

ik kom er niet achter wat de presieze uitkomst is maar ik weet wel dat er heel veel waterstof gas onstaat

ik wil even iedereen erop wijzen dat men deze ''bom'' nooit na moet doen mijn oudere broer maakte er ooit een de reactie begint hij duwdt de dop er op en meteen onploft da ding zijn hand is voor het leven veminkt

Dhoras

Berichten: 2.337

Re: Croftybom

Gebruik even de zoekfunctie het is hier al eerder besproken. Er komt inderdaad veel waterstofgas vrij en er wordt aluminiumhydroxide gevormd.

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: Croftybom

En het wordt uiteraard zeer heet, zodat je in wezen een kokende loogoplossing over je heen kunt krijgen, met een beetje pech kan het waterstofgas zelfs ontsteken.

Berichten: 1.816

Re: Croftybom

Elke info is er één teveel, denk ik.
LiA

Berichten: 2.337

Re: Croftybom

Met te zeggen wat de reactievergelijking is ga je niemand aanzetten om het zelf te maken thionyl. :P Maar inderdaad is het onnodig om het weer eens inde aandahct te brengen. Had de topicstarter even de zoekfunctie gebruikt dan was deze topic niet nodig geweest.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: Croftybom

Gezien de tot nu toe bedenkelijke postgeschiedenis gaat hier maar een slot op.

De zoekfunctie geeft je alle antwoorden, verder uitwijden doen we maar niet.

Lees de Algemene Regels nog maar eens goed!

Topic gesloten

Voor vragen of opmerkingen kan je me mailen.
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Gesloten