copolymeren

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 14

copolymeren

Hallo!

Ik kom in de literatuur veel de benaming van 'heteric' copolymeer tegen. Ik vraag me af wat dit inhoud. (betreft EO/PO copolymeer)

Ik ken blockpolymeer en weet dat er verschillende opbouw bestaat als: random, alternating, block en graft dus.

maar ik kan niet vinden waar heteric voor staat.

help? :D

alvast bedankt

Berichten: 19

Re: copolymeren

ik ben eens even gaan zoeken, volgens mij betekent "heteric" dat het random is. Dan bestaat er ook nog "hetric-block" (volgens mij is dat EO/PO) ik geef even een citaat:

"The heteric oxyalkylene chain is formed first, with a random distribution of of oxide units and then follows a the addition of pure alkylene oxide giving place to a block-type portion of the chain"

(bron: http://books.google.nl/books?id=dXn3aB1DKk...olymer&f=false)

Kun je hier iets mee?

Berichten: 14

Re: copolymeren

Ik heb de termen 'heteric' en block ook in 1 zinsverband gevonden, maar niet een zin waarin ook 'block-heteric' een eigen term is.

Misschien is het dan een oude benaming voor de nieuwe ordeningen.

De zin waarin ik het lees is:

'It has been found that whether said alpha-olefin oxide is incorporated in the modified polyether or by copolymerization to produce a heteric polyether or by capping a heteric, block, or homopolymeer polyether, that greatly improved thickening efficiency results.'

Dus het gaat om een random polyether, of het 'endcappen' met een random, block of homopolymeer, zoals ik het nu begrijp...mee eens?

Thanks a million

Berichten: 19

Re: copolymeren

ja.. dat was wel een beetje hoe ik het begrepen had.. ;)

Berichten: 14

Re: copolymeren

ik heb in het handbook of detergents gevonden dat heteric inderdaad gelijk is aan random.

heeft me een paar dagen zoeken opgeleverd, maar bedankt voor de hulp!

Reageer