zwembad

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 4

zwembad

Geachte lezer,

Afgelopen zomer hebben we veel moeite gehad om het zwembadwater in ons zwembad in Griekenland helder te krijgen.Er bleef een lichte nevel in het water na alles wat we probeerden. Dit is het eerste jaar dat het zwembad in gebruik is. Affijn na het laten leeglopen van het bad bleef er een laagje poeder achter. Deze heb ik verzameld en zou ik graag laten testen. Volgens de aannemer moet het kalk zijn. Ik heb mn bedenkingen.

Heeft iemand een idee waar ik dit zou kunnen laten testen.

Bij voorbaat dank voor de reactie.

Wakeup

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: zwembad

<table border='0' align='left' cellpadding='3' cellspacing='0'><tr><td padding='0' celspacing='0' align='left'><font size='1'># Moderatoropmerking</font></td></tr><tr><td id='moderator'><font size='1'>Alle niet-terzake doende posts verwijderd.

Vriendelijk verzoek om alleen nuttige reacties te plaatsen!</font></td></tr></table>

<div class='postcolor'>

Ontopic:

Er zijn flink wat commerciele labs die dat kunnen uitzoeken, maar misschien bestaan er ook thuistest voor.

Wat me niet duidelijk is, is of je het nu in Nederland hebt of in Griekenland.
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Berichten: 4

Re: zwembad

Beryllium schreef: Ontopic:

Er zijn flink wat commerciele labs die dat kunnen uitzoeken, maar misschien bestaan er ook thuistest voor.

Wat me niet duidelijk is, is of je het nu in Nederland hebt of in Griekenland.
het gaat om een zwembad in griekenland

Berichten: 374

Re: zwembad

Volgens mij bedoelt hij de monsters die je genomen hebt.

Berichten: 4

Re: zwembad

beste Lezer,

Het gaat om een monster van het poeder dat overbleef na het leeglopen van het zwembad.

Groet

Berichten: 87

Re: zwembad

Wat Beryllium bedoelt is:

Waar je het monster nu hebt. In Nederland of in Griekenland?

Welke kleur heeft het poeder?

Gebruikersavatar
Berichten: 204

Re: zwembad

Er bleef een lichte nevel in het water na alles wat we probeerden.
Zou het geen Calciumsulfaat (gips) kunnen zijn!!

Misschien is het handig voor ons om te weten wat je allemaal geprobeerd hebt.

Berichten: 4

Re: zwembad

geachte lezer,

Na het leeglopen van het bad heb ik het poeder verzamelt en mee naar NL genomen om hier te laten testen. Denk zelf ook aan kalk of zout (NaCl). Weet het niet en heb er ook geen verstand zou daarom het poeder willen laten onderzoeken. Weet iemand een goed adres en heeft iemand een idee wat dit zal kosten.

dank voor de reactie.

Groet,Wakeup

Reageer