[scheikunde] structuurformules zuren examen

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 12

[scheikunde] structuurformules zuren examen

ik heb dringend enkele structuurformules nodig ! Een aantal hadden we gemaakt in de klas, maar de anderen niet en nu weet ik niet hoe ik ze moet maken ! Ze worden waarschijnlijk gevraagd op het examen dus kan iemand me aub helpen !

HCl

HBr

H2S

HNO3

H2SO4

H2CO3

H3PO4

HClO3

HClO


dit zijn ze, ik weet dat het er niet bepaald weinig zijn, maar jah.. veel uitleg erover moeten we aan onze leerkracht niet vragen of hij wordt al kwaad ! :roll:

Alvast bedankt !

Gaetan 8)

Berichten: 100

Re: [scheikunde] structuurformules zuren examen

Hoe wil je ze precies getekend hebben dan, via lewis structuur ?
Heeft god het brein geschapen, of het brein god ?

Berichten: 12

Re: [scheikunde] structuurformules zuren examen

neen euhm, de structuurformule ervan, zo dat een datieve binding mogelijk is en zo. Dus eerst al de moleculen naast elkaar zetten, dan alle puntjes er rond dan vrije elektronen verbinden waar nodig is, enzo.

't zijn normaal gezien allemaal zuren, en ik denk dat er hier en daar een datieve binding bij te pas komt.

Berichten: 11

Re: [scheikunde] structuurformules zuren examen

Ik heb ze even voor je in paint getekend, maar hoe voeg je hier een plaatje toe?? [/img]

Berichten: 11

Re: [scheikunde] structuurformules zuren examen

Ik heb ze je al gemaild. Maar kan iemand mij vertellen hoe je hier plaatjes bijvoegd?

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.264

Re: [scheikunde] structuurformules zuren examen

plaatjes uploaden. Heb jezelf gen website, dan kun je bijvoorbeeld uploaden naar imageshack

Hier staan vervolgens verschillende URL's en zo vermeld die je kunt gebruiken voor rechtstreekse verwijzingen.

Kopieer een verwijzing, en plak die in een bericht. Pllats die verwijzing dan tussen de Img codes die je hier boven je nieuwe bericht zo aan kunt klikken.

check in je voorbeeld of je de goede verwijzing hebt: je platje moet nu in je voorbeeld zichtbaar zijn.

zo niet, probeer andere verwijzing..

succes
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.264

Re: [scheikunde] structuurformules zuren examen

ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Reageer