waar vind ik wijnsteenzuur?

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 11

waar vind ik wijnsteenzuur?

Hallo,

Ik heb een scheikundedoos en bij bijna elk experiment is lakmoesoplossing nodig die je maakt met lakmoes en wijnsteenzuur. de lakmoes zit in de doos maar de wijnsteenzuur niet. Waar kan ik dit kopen?

Gr.Colin

p.s. ik ben al bij een natuurwinkel geweest maar die verwees me door naar een apotheek?!

Berichten: 365

Re: waar vind ik wijnsteenzuur?

als je even had gegogled had je deze gevonden

http://www.brouwmarkt.nl/catalog/wijnsteen...-gram-p-65.html

Gebruikersavatar
Berichten: 496

Re: waar vind ik wijnsteenzuur?

Gewoon bij de wijnsteenzuurwinkel kopen :P

Of bijvoorbeeld bij Labstuff of de Hekserij.

Waarom zit die wijnsteenzuur eigenlijk niet in de doos? Is het buisje leeg of zegt men in de handleiding dat je het zelf moet kopen?

Berichten: 11

Re: waar vind ik wijnsteenzuur?

ellen4ever schreef: als je even had gegogled had je deze gevonden

http://www.brouwmarkt.nl/catalog/wijnsteen...-gram-p-65.html
Hierbij zijn de verzendkosten 6,90!

Berichten: 11

Re: waar vind ik wijnsteenzuur?

Labstuff schreef: Gewoon bij de wijnsteenzuurwinkel kopen :P

Of bijvoorbeeld bij Labstuff of de Hekserij.

Waarom zit die wijnsteenzuur eigenlijk niet in de doos? Is het buisje leeg of zegt men in de handleiding dat je het zelf moet kopen?
bij de hekserij betaal ik €9 verzendkosten en bijn labstuff 6,75

Er staat niks over in de handleiding en het zit ook niet in de doos! Terwijl e het bij bijna elk experiment nodig hebt! Ik heb het trouwens over e-lab 700

Berichten: 3.145

Re: waar vind ik wijnsteenzuur?

Bij een drogist moet je dit ook nog wel kunnen kopen. Zeker als je een wat ouderwetse drogist hebt en niet zoiets als de Etos of het Kruidvat.

Gebruikersavatar
Berichten: 496

Re: waar vind ik wijnsteenzuur?

Die verzendkosten zijn nou eenmaal de kosten die de post rekent, daar valt niet omheen te komen, tenzij je het per postduif wil verzenden.

Vreemd dat er niets in die handleiding staat.

Wijnsteenzuur wordt ook wel eens in de Toko verkocht, kijk daar eens.

Berichten: 22

Re: waar vind ik wijnsteenzuur?

colint schreef: Hallo,

Ik heb een scheikundedoos en bij bijna elk experiment is lakmoesoplossing nodig die je maakt met lakmoes en wijnsteenzuur. de lakmoes zit in de doos maar de wijnsteenzuur niet. Waar kan ik dit kopen?

Gr.Colin

p.s. ik ben al bij een natuurwinkel geweest maar die verwees me door naar een apotheek?!
vreemd ik heb ook een chemiedoos: en daar heb ik ook wijsteenzuur voor nodig maar die zit er wel bij.

Reageer