toner

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 5

toner

hallo,

voor school zijn we met een project bezig over toner en hier is vrij weing over te vinden behalve dan al het commerciele gedoe, dus dacht ik ik stel de vraag hier.

kan iemand mij iets vertellen over de magnetische werking van toner, er staat overal wel dat het magnetisch is maar waarom dan?

groeten mathijs

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: toner

Ik weet wel dat toner elektrostatisch wordt aangebracht, maar magnetisch? Weet je dat zeker? Geef eens een link?

Gebruikersavatar
Berichten: 421

Re: toner

Engelse wiki staat dat het met warmte gebeurt, als je de printer toner bedoelt.

http://en.wikipedia.org/wiki/Toner

Berichten: 5

Re: toner

ik had van een leraar gehoord dat toner magnetisch is en dat we uit konden zoeken waarom dat van belang was maar ik heb gister dit stukje op wikipedia gevonden:

Om de toner gelijkmatig te krijgen worden er soms ijzerdeeltjes aan toegevoegd. Vervolgens wordt er een magneet boven de toner geplaatst, zodat rondom de magneet er een mooie hoeveelheid toner klaarstaat, om door de drum aangetrokken te worden.

Het is dus wel magnetisch maar ik denk dat ik mn tijd beter kan besteden aan hoe het nu onder invloed van statische elektrischiteit word aangebracht.

maar word toner dan alleen bij laserprinters gebruikt?

ik zag namelijk dat bij inkjetprinters gewone inkt word gebruikt

Berichten: 127

Re: toner

Het simpele antwoord is dat er verschillende types zijn. De ene fabrikant gebruikt tonerpoeder zonder metaal deeltjes waarbij het apparaat elektrostatisch werkt. Andere gebruiken toner met metaaldeeltjes waarbij het apparaat werkt obv magnetisme.

Jdeketel

Berichten: 16

Re: toner

Wat je soms kan doen is via google zoeken naar plaatjes zoals (toner principe,doorsnede,werking). Meestal krijg je dan de doorsnede van een toner te zien en als je geluk hebt en op het plaatje drukt krijg je meestal een website met tekst/uitleg over de werking.

link1

link2

Reageer