Vraag over plastics

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 6

Vraag over plastics

Hallo

Eerst en vooral bedankt om te kijken :)

Voor een bepaald vak moeten wij een product ontwikkelen. Aangezien wij studenten elektronica zijn hebben we een schakeling gemaakt. (Het is een soort stekkerdoos)

Maar wij moeten een volledig product ontwikkelen. Dit betekent dus ook de behuizing maken enzovoorts.

Hier zat ik vast. Ik heb geen flauw idee welke plastic gebruikt wordt voor de behuizing van bijvoorbeeld een stekkerdoos? Of eender welk materiaal waar elektronica inzit. (Printer, stereo, scanner ... )

Het beste dat ik kon vinden is Polycarbonaat. Ik heb gevonden dat dit wel eens gebruikt wordt als onderdelen van elektronica, maar niet echt behuizing.

De eigenschappen van PC zijn ook wel redelijk goed.

Heeft iemand een beter idee en eventueel een link naar een bedrijf dit dit produceert enz?

Het is niet de bedoeling dat ik een behuizing ga maken, het blijft allemaal fictief.

Alvast bedankt! :)

Berichten: 677

Re: Vraag over plastics

PVC is vermoedelijk het makkelijkst: het is makkelijk te bewerken, en kan ook gelijmd worden.

Berichten: 252

Re: Vraag over plastics

PVC is inderdaad veel gebruikt en veruit het goedkoopst. Je vind deze kunststof in de producten van lagere kwaliteit (meestal). Voor het overige kan je het zo gek niet bedenke welke kunststoffen er allemaal gebruikt worden als behuizing voor elektronika.

HDPE

PP

POM

PES

... :P

Berichten: 6

Re: Vraag over plastics

Heel ferm bedankt!

Nu kan ik beginnen googlen en al die kunststoffen vergelijken :)

Gebruikersavatar
Berichten: 794

Re: Vraag over plastics

Ik zou ook eens nadenken over 'duurzaamheid' in je project en dan bedoel ik 'sustainability'.

PVC is absoluut een slechte keuze in deze zin, de productie is vervuilend en in het afvalstadium is het een nog groter probleem.

Kies voor 'schone' plastics, bv PE of PC.

Reageer