hydrolyse saccharose

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 17

hydrolyse saccharose

Een goedemorgen allemaal,

Voor school moeten we een project doen met suiker, waarbij ik vooral de hplc zal moeten gebruiken ( vnl om glucose te bepalen)

nu in de stockoplossing zat glucose, saccharose en fructose in gelijke conc.

Om dat glucose te bepalen moeten we een aantal verdunningen maken en daarna ze nog deze bepaling geven:

100 µl suikeroplossing + 100 µl NaOH + 100µl PMP. Dit mengsel moeten we dan 45 minuten verwarmen op 70 °C , dan afkoelen, HCl bijvoegen en dan extraheren met chloroform. Dan injecteren in de HPLC waar we dan een piek zien voor glucose.

nu zei de leerkracht ons dat we moesten proberen dat saccharose te hydroleseren waarbij saccharose dan splitst in glucose en fructose

Ik vroeg me af hoe men dit kan doen?

zou men niet gewoon kunnen het als volgt doen: 100 µl suikeroplossing, 100 µl HCl bijvoegen en 100 µl PMP. Daarna verwarmen en afkoelen en NaOH bijvoegen en dan extraheren met chloroform. Als men injecteert zou ik dan een grotere piek verwachten voor glucose...( afkomstig van het glucose en het glucose dat van het saccharose komt)

Maar ik ben hier dus totaal niet zeker van, dus als mij iemand op weg zou willen helpen, dan zou dat vriendelijk zijn

Reageer