waterstraalluchtpomp - milieu

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 873

waterstraalluchtpomp - milieu

Pino:

Pardon?

Het AMC in Amsterdam ( en andere universiteitsinstituten ook) heeft in enkele jaren de waterstraalpomp volledig uitgebannen vanwege de enorme waterbesparing en dus zorgen voor het milieu.

Het is echt ridicuul dat met veel moeite gereinigd drinkwater met liters tegelijk in het riool wordt gepompt zonder functie.

Als je dat niet begrijpt zonder websites te raadplegen vraag ik me af waar je met je gedachten zit?

Ik snap best dat je op hele kleine schaal soms niet anders kunt maar ga hier niet vertellen dat een waterstraalpomp niet slecht is voor het milieu.


Maar even uit de "verkeerde" topic gehaald, ik wilde er toch wat over kwijt.

De belangrijkste reden voor een lab, bedrijf, AMC om de waterstraalluchtpomp te vervangen is financieel.

Je betaald voor het water dat je verbruikt én je betaald voor het water dat je verbruikt hebt, via het afvalwater, een heffinf voor elke liter water die je verbruikt.

Als bedrijf betaal je in feite twee keer voor je water.

Als consument betaal je een heffing van bv het waterschap. Dat is een vast bedrag per jaar en onafhankelijk van de hoeveelheid water die je verbruikt.

Daarnaast lijkt het me om milieutechnisch oogpunt beter om de waterstraal luchtpomp te vervangen. Echter, als je een klein lab bent en je gebruikt hem maar een enkele keer, is het wellicht beter om eerst eens goed na te denken wat het beste is, financieel en milieutechnisch.

Reageer