Verbranding van (KNo3) Vertragen

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 6

Verbranding van (KNo3) Vertragen

Hallo,

Ik zou graag willen weten hoe ik de verbranding van (KNo3) zou kunnen vertragen.

Alvast bedankt,

Hackie900

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: Verbranding van (KNo3) Vertragen

Wanneer en hoe verbrand jij KNO3?
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Berichten: 6

Re: Verbranding van (KNo3) Vertragen

Met vuur.

Net als kruit (het is volgens mij hetzelfde), als je een rotje afsteekt word het kruit ook verbrand. nu wil ik deze verbranding vertragen (door het met bijv. iets te mengen).

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: Verbranding van (KNo3) Vertragen

Ik vraag het om een reden...

Je bent op de hoogte van de Algemene Regels?
1.4. Chemieforum.nl wenst niet geassocieerd te worden met explosieven*, (...). Onderwerpen (vragen en reacties) hierover zijn dan ook niet toegestaan.

(...)

* Synthese's, zuiveren, isoleren of elke andere methode om explosieven te verkrijgen worden niet besproken op het forum. Het chemieforum.nl team behoudt zich dan ook het recht om vragen of reacties die hierover gaan te censureren of eventueel zelfs te verwijderen. Het informeren naar determinatiemethoden, stofeigenschappen en methoden om 'onschadelijk' te maken is wel toegestaan.
Het is dus wel een vraag in het 'grijze' gebied, of zelfs eroverheen...
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Berichten: 6

Re: Verbranding van (KNo3) Vertragen

Nee hoor, absoluut niet voor explosieven.

Ik vraag het hier omdat mijn natuurkunde docent het niet weet, en ik vraag het mij gewoon af. Er zijn wel meer dingen, zoals waarom kan je magnesium branden niet blussen met water. En wat bijv. een bepaalde stof is en wat het doet, wat er voor zorgt dat het verbranden word vertraagd.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: Verbranding van (KNo3) Vertragen

Ik geloof wel dat je goede bedoelingen hebt, punt is dat niet iedereen die mee kan lezen dat kan aantonen. We proberen dus (potentieel) risicovolle info niet openbaar te maken...
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Berichten: 14

Re: Verbranding van (KNo3) Vertragen

Naar mijn idee is dit geen risicovolle informatie. Ik zou me pas zorgen gaan maken als er gevraagd werd hoe de reactiesnelheid te verhogen..

Maar dit is mijn mening. het is aan jullie om dit te bepalen.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.771

Re: Verbranding van (KNo3) Vertragen

In het algemeen geldt dat je een brand kunt vertragen door óf de hitte weg te nemen óf de zuurstoftoevoer af te sluiten.

Maar met deze gegevens: ik zie niet in hoe je kaliumnitraat kunt verbranden.... 8-)

Ik ben benieuwd wat in jouw ogen de verbrandingsproducten van de verbranding van kaliumnitraat zijn.

Reageer