LABO EXPERIMENT

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 4

LABO EXPERIMENT

Hallo !

ik ben farmaciestudente tweede jaar en ik heb momenteel alle dage labo biochemie en moleculaire biologie tot de kerstvakantie.

we hielden ons bezig met het enzyme alkalisch fosfatase te bestuderenen, en ook cytochroom c te zuiveren uit een runderhart. als er tijd over is (wat waarschijnlijk zo zal zijn) moeten we vrije proeven doen.

heeft iemand van jullie toffe ideeen?

bedankt !

Berichten: 4

Re: LABO EXPERIMENT

we hebben een proef in gedachten :

we zouden zetmeel uit een aardappel willen halen, en dit zetmeel omzetten in glucose..

we zoeken nog methodes op.

alle tips zijn welkom of eventueel andere proeven !

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.238

Re: LABO EXPERIMENT

Waarom niet bij dierlijk spierweefsel blijven? Wat dacht je van het isoleren van glycogeen uit spierweefsel en dat enzymatisch laten omzetten naar glucose.

Daarnaast de effecten van menselijk, dierlijk, fungi en bacterieel amylase ten opzichte van temperatuur berrijk en optimale temperatuur.

Daarnaast heb je nog alpha en beta amylase.

zoveel mogelijkheden.
Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.
 
Ik ben intelligent want ik weet dat ik niks weet. Socrates

Berichten: 4

Re: LABO EXPERIMENT

we hebben het voorgesteld in het labo,

van plan om zetmeel met amylase om te zette in maltose, en via maltase het om te zetten in glucose.

we kregen te horen dat de enzymes niet beschikbaar zijn...

ik vroeg dan of we amylase niet gewoon uit speeksel konden halen,

maar ons voorstel is afgewezen!

nu zoeken we iets om met DNA te doen dat geisoleerd geweest is uit kalverthymus.

ideeen welkom :)

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.238

Re: LABO EXPERIMENT

Lol geen amylase en maltase beschikbaar. tss dat is echt een slecht argument.

Zal een experiment met lysozym en verschillende micro-organismen niet wat zijn?
Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.
 
Ik ben intelligent want ik weet dat ik niks weet. Socrates

Berichten: 119

Re: LABO EXPERIMENT

als je het zetmeel nu omzet naar bio-plastic?

Berichten: 4

Re: LABO EXPERIMENT

blijkbaar is er uiteindelijk wel amylase beschikbaar, en kunne we dus zetmeel omzetten in maltose. dan doen we een zuurhydrolyse met HCl en dan zoude we normaal glucose moeten verkrijgen. wel hebben we nevenproducten (dextrine,...)

kunnen we op een bepaalde manier aantonen hoeevl glucose er in onze oplossing zit?

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.238

Re: LABO EXPERIMENT

de maltose oplossing koken in zuur millieu (pH 2 zal voldoende moeten zijn en ik adviseer zwavelzuur) en als reagens is een combi van citroenzuur en een koper zout (denk koper sulfaat) echter ben ik de naam vergeten. Het zal op dit forum te vinden moeten zijn met de goede zoekthermen.
Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.
 
Ik ben intelligent want ik weet dat ik niks weet. Socrates

Berichten: 365

Re: LABO EXPERIMENT

hoe heb je de alkalische fosfatase bepaald?

wij hebben op het mbo daarvoor namelijk ook nog naast de normale proef variaties op. andere substraatverhouding, verschillende incubatietijden, verschillende incubatie temperaturen, verschillende pH (en dan kom je gelijk bij de zure fosfatase terecht) en diverse concentraties Mg in het substraat.

Al die variaties geven je een goed inzicht in enzymactiviteit.

Reageer