LABO EXPERIMENT

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 4

LABO EXPERIMENT

Hallo !

ik ben farmaciestudente tweede jaar en ik heb momenteel alle dage labo biochemie en moleculaire biologie tot de kerstvakantie.

we hielden ons bezig met het enzyme alkalisch fosfatase te bestuderenen, en ook cytochroom c te zuiveren uit een runderhart. als er tijd over is (wat waarschijnlijk zo zal zijn) moeten we vrije proeven doen.

heeft iemand van jullie toffe ideeen?

bedankt !

Berichten: 4

Re: LABO EXPERIMENT

we hebben een proef in gedachten :

we zouden zetmeel uit een aardappel willen halen, en dit zetmeel omzetten in glucose..

we zoeken nog methodes op.

alle tips zijn welkom of eventueel andere proeven !

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.238

Re: LABO EXPERIMENT

Waarom niet bij dierlijk spierweefsel blijven? Wat dacht je van het isoleren van glycogeen uit spierweefsel en dat enzymatisch laten omzetten naar glucose.

Daarnaast de effecten van menselijk, dierlijk, fungi en bacterieel amylase ten opzichte van temperatuur berrijk en optimale temperatuur.

Daarnaast heb je nog alpha en beta amylase.

zoveel mogelijkheden.
Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.
 
Ik ben intelligent want ik weet dat ik niks weet. Socrates

Berichten: 4

Re: LABO EXPERIMENT

we hebben het voorgesteld in het labo,

van plan om zetmeel met amylase om te zette in maltose, en via maltase het om te zetten in glucose.

we kregen te horen dat de enzymes niet beschikbaar zijn...

ik vroeg dan of we amylase niet gewoon uit speeksel konden halen,

maar ons voorstel is afgewezen!

nu zoeken we iets om met DNA te doen dat geisoleerd geweest is uit kalverthymus.

ideeen welkom :)

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.238

Re: LABO EXPERIMENT

Lol geen amylase en maltase beschikbaar. tss dat is echt een slecht argument.

Zal een experiment met lysozym en verschillende micro-organismen niet wat zijn?
Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.