Synthetisch alcohol

Moderator: Astro

Reageer
Berichten: 8

Synthetisch alcohol

AD over synthetisch alcohol


Lange leve de alcohol zonder nadelen? Of wordt het hier wat te rooskleurig voorgesteld?


Het zou wel mooi zijn als men dit zouden kunnen maken en de degelijke effecten van alcohol (ethanol) zouden teniet doen in onze samenleving. Alcohol speelt een grote rol in allerlei zaken als slechte gezondheid, criminaliteit en verslaving.


Synthetisch alcohol grijpt niet in de delen van de hersenen die verantwoordelijk zijn voor verslaving en stemmingswisselingen. Je blijft in een aangeschoten bui hoeveel glazen je ook drinkt, makkelijk te verwijderen uit het bloed en kunnen de effecten teniet gedaan worden met een pil. (Al hoewel vraag ik me af wat voor pil, aangezien het synthetisch alcohol uit benzodiazepines bestaat en ik geen idee heb wat de werking van benzodiazepines zou moeten verhinderen.)


Wondermiddel of is het eerst zien dan geloven? (Eigenlijk meer in in de zin van: eerst proeven dan geloven?)

Berichten: 119

Re: Synthetisch alcohol

Nuja, mooi voor mensen die snel verslaafd geraken aan genotsmiddelen!


Voor de rest, naja, dan gaat iedereen teveel drinken om in die 'leuke' stemming te blijven. Zonder er ooit nadelen van te krijgen, of dat zo positief uitdraait zien we nog wel.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.238

Re: Synthetisch alcohol

volgens mij is dit een groot bull **** verhaal.


En dat om een paar reden.


1) de smaak. Veel mensen houden van de smaak van alcohol. Wil je een goede vervanger moet de smaak nagenoeg het zelfde zijn


2)
Ook is het gemakkelijk uit de bloedstroom te verwijderen en kan het effect onmiddellijk worden "afgezet" met behulp van een pil, zodat de gebruiker op slag nuchter is en meteen achter het stuur of aan het werk kan.

yea right, een pil heeft zeker een half uur nodig om opgenomen te worden en effect te hebben.


3)
Dat komt door het gebruik van benzodiazepines, waaronder diazepam dat ook in het kalmeermiddel Valium zit. Wetenschappers hebben al duizenden van deze "benzos" geïdentificeerd en de ploeg van Nutt selecteert nu welke het best geschikt zijn om te worden verwerkt tot een vloeistof die, net als alcoholische dranken, kleur- en smaakloos is.

Volgens mij behoren de benzodiazepines niet echt tot de meest onschuldige stoffen die er zijn. Ik vermoed dat ze nog gevaarlijker zijn dan ethanol


4)
"Ik heb zelf deelgenomen aan experimenten met benzos", aldus professor Nutt. "De ene minuut was ik verdoofd en viel ik bijna in slaap, om vijf minuten later gewoon college te staan geven. Dat niemand deze aanpak eerder heeft uitgetest, komt doordat men bang is dat dit niet zal worden toegelaten.

Dit geloof ik niet. klinkt als een broodje aap.


5) 2 stukken in het verhaal die elkaar behoorlijk tegen spreken.

a)
De drank, die momenteel in Londen wordt gebrouwd, werkt net als echte alcohol in op de zenuwen in de hersenen, wat zorgt voor een gevoel van welbehagen. En hoeveel glazen je ook drinkt, zo verzekert professor Nutt, je blijft in een prettig aangeschoten stemming.

tegen de text bij punt 4


een aangeschoten stemming is ver van bijna in slaap vallen.


Ik weet niet waar de kink in de kabel zit maar zoals het in het AD staat lijkt mij er weinig betrouwbaarheid in het verhaal te zitten.
Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.
 
Ik ben intelligent want ik weet dat ik niks weet. Socrates

Berichten: 87

Re: Synthetisch alcohol

Je zou de reacties eens moeten lezen die op het artikel gegeven worden. Mensen willen gewoon drinken en hebben totaal geen behoefte aan een alcohol zonder "nadelen". Het nadeel voor de één kan een voordeel voor de ander zijn.

Berichten: 62

Re: Synthetisch alcohol

Intressant, maar niet nieuw. Ik herinner me dat ik hierover een paar jaar geleden al wat op Discovery heb gezien. "Het (leuke) effect van alcohol zonder een kater." Daar kwam het aangeschoten gevoel niet uit een drankje met diazepam erin, maar gewoon in de vorm van een pilletje. Dat is niet aangeslagen, omdat mensen gezellig een biertje met elkaar willen drinken, en niet gezellig een pilletje met elkaar willen slikken.


Persoonlijk zou ik het niet willen proberen. Bij een gezellig dinertje bij kaarslicht wil ik een rode wijn en geen rood druivensapje met oa Valium. :eusa_sick:

Berichten: 723

Re: Synthetisch alcohol

Er zal wel mogen aangenomen worden dat het hier niet om valium gaat he (of zelfs iets wat in de buurt komt), maar om een stof die gewoon behoort (chemisch gezien) tot de benzodiazepines. Ik zou het wel willen proberen. Weet niet wat er van te geloven, maar het is wel vreemd. Paar dagen geleden nog een benzo genomen om te slapen (lorazepam) en ik voelde mij toch wel zeer aangenaam voor ik in mijn bed kroop moet ik zeggen. Zei toen nog tegen mijn vriendin dat we dit is moesten nemen als we op café zouden gaan :P .

Berichten: 62

Re: Synthetisch alcohol

Dat komt door het gebruik van benzodiazepines, waaronder diazepam dat ook in het kalmeermiddel Valium zit.
Valium behoort tot 1 van de geneesmiddelen gebaseerd op benzodiazepines, en ik vind het niet verstandig om een geneesmiddel voor genot te gebruiken. Dat drankje zal vast wel veilig zijn, maar de grens om een Valiumpil voor genot te nemen komt dan denk ik ook een stuk dichterbij.

Berichten: 195

Re: Synthetisch alcohol

Deze mensen hebben teveel naar "Star Trek: the next generation" gekeken ("Synthehol").

Berichten: 173

Re: Synthetisch alcohol

Denk dat dit nooit commercieel zou gaan werken en dat het dus alleen 'groot' kan worden als de overheid 'normale' alcohol zal verbieden. Mensen willen inderdaad de gezelligheid van de kroeg en het drinken met elkaar boven het slikken van een pilletje.

Berichten: 7

Re: Synthetisch alcohol

ArcherBarry schreef: volgens mij is dit een groot bull **** verhaal.


En dat om een paar reden.


1) de smaak. Veel mensen houden van de smaak van alcohol. Wil je een goede vervanger moet de smaak nagenoeg het zelfde zijn


2)
Ook is het gemakkelijk uit de bloedstroom te verwijderen en kan het effect onmiddellijk worden "afgezet" met behulp van een pil, zodat de gebruiker op slag nuchter is en meteen achter het stuur of aan het werk kan.

yea right, een pil heeft zeker een half uur nodig om opgenomen te worden en effect te hebben.


3)
Dat komt door het gebruik van benzodiazepines, waaronder diazepam dat ook in het kalmeermiddel Valium zit. Wetenschappers hebben al duizenden van deze "benzos" geïdentificeerd en de ploeg van Nutt selecteert nu welke het best geschikt zijn om te worden verwerkt tot een vloeistof die, net als alcoholische dranken, kleur- en smaakloos is.

Volgens mij behoren de benzodiazepines niet echt tot de meest onschuldige stoffen die er zijn. Ik vermoed dat ze nog gevaarlijker zijn dan ethanol


4)
"Ik heb zelf deelgenomen aan experimenten met benzos", aldus professor Nutt. "De ene minuut was ik verdoofd en viel ik bijna in slaap, om vijf minuten later gewoon college te staan geven. Dat niemand deze aanpak eerder heeft uitgetest, komt doordat men bang is dat dit niet zal worden toegelaten.

Dit geloof ik niet. klinkt als een broodje aap.


5) 2 stukken in het verhaal die elkaar behoorlijk tegen spreken.

a)
De drank, die momenteel in Londen wordt gebrouwd, werkt net als echte alcohol in op de zenuwen in de hersenen, wat zorgt voor een gevoel van welbehagen. En hoeveel glazen je ook drinkt, zo verzekert professor Nutt, je blijft in een prettig aangeschoten stemming.

tegen de text bij punt 4


een aangeschoten stemming is ver van bijna in slaap vallen.


Ik weet niet waar de kink in de kabel zit maar zoals het in het AD staat lijkt mij er weinig betrouwbaarheid in het verhaal te zitten.
Ik denk het ook.


Behalve dat mensen de smaak willen, gaat het ook om de sfeer. Mensen willen ´gezellig een biertje drinken´ en een glas wijn op een romantische avond.


Ik vraag me af of het inderdaad zo weinig negatieve gevolgen heeft. Aan de andere kant, alcohol heeft heel veel negatieve gevolgen, terwijl het volledig geaccepteerd is en mensen zichzelf helemaal naar de ***** drinken. Maar misschien willen mensen dat ook we graag (een deel in ieder geval): drinken tot ze volledig lam zijn.


Het bericht vind ik hier en daar ook tegenstrijdig en ook niet geloofwaardig. Ik heb het ook nergens anders gelezen (en ik heb niet zoveel vertrouwen in het AD om eerlijk te zijn). En professor Nutt klinkt ergens ook als een grap.

Berichten: 94

Re: Synthetisch alcohol

Synthetisch alcohol grijpt niet in de delen van de hersenen die verantwoordelijk zijn voor verslaving en stemmingswisselingen.
Hebben ze dan ook een middeltje voor mijn nymfomanische neigingen? :P

Berichten: 2.337

Re: Synthetisch alcohol

eCihem schreef: Synthetisch alcohol grijpt niet in de delen van de hersenen die verantwoordelijk zijn voor verslaving en stemmingswisselingen.
Hebben ze dan ook een middeltje voor mijn nymfomanische neigingen? :P
Kamfer zou libidoverlagend werken. Dit is een oud trucje dat in het leger werd gebruikt om de testosteron onder controle te houden.

Gebruikersavatar
Berichten: 245

Re: Synthetisch alcohol

Hmmm zo heb ik onlangs ook gehoord dat het opdrinken van 2-methyl-2-butanol alcohol-achtige effecten zou geven, alleen omdat het een tertiair alcohol is kan het niet kapotgeoxideerd worden zoals bij alcohol (naar aceetaldehyde en azijnzuur). En om die reden zou je geen kater krijgen.

Volgens mij wordt in plaats daarvan er gewoon nog een OH-groepje aangeplakt, en/of de boel geglucuronideerd.

Ik vraag me af hoeveel het effect nou echt op dat van alcohol lijkt. Het is alleen wel 20x potenter :P

Gebruikersavatar
Berichten: 204

Re: Synthetisch alcohol

http://en.wikipedia.org/wiki/2-Methyl-2-butanol


Dan heb ik toch liever een biertje, of desnoods iets sterkers... :P

Reageer