natuurlijk voorkomen ethylbutanoaat

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 1

natuurlijk voorkomen ethylbutanoaat

Hallo we gaan voor ons project onderzoeken hoe ethylbutanoaat uit de natuur gewonnen kan worden bepaald soort fruit/plant???

heeft iemand een idee omdat er via internet niet bepaald veel over te vinden is hooguit dat het een ananas achtige smaak/geur heeft???

Berichten: 20

Re: natuurlijk voorkomen ethylbutanoaat

Wordt het uberhaupt wel uit de natuur gewonnen? Kan ook zijn dat ze het alleen synthetisch bereiden
De Oude Wijsheid liet ons na : "Alle cycli in de kosmos zijn elkaars gelijke en alles gebeurt tezelfdertijd".

Een zoektocht van ± 30 jaar liet mij zien dat deze wijsheid de waarheid is.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.953

Re: natuurlijk voorkomen ethylbutanoaat

hooguit dat het een ananas achtige smaak/geur heeft???
Zou het dan misschien niet toevallig uit ananas te winnen zijn? ;)

Berichten: 180

Re: natuurlijk voorkomen ethylbutanoaat

Wordt het uberhaupt wel uit de natuur gewonnen? Kan ook zijn dat ze het alleen synthetisch bereiden
ik kan in ieder geval vertellen dat het ook gewonnen wordt uit de natuur.

bij sigma-aldrich is in ieder geval de Kosher versie te koop. dit is eigenlijk de gewonnen versie zoals me altijd is verteld.

in de MSDS stond zo gauw niet waar ze het uit winnen.

maar in artikel "J. Agric. food Chem. 1086, 34, 736-738, Determination of adulterated Natural Ethyl Butyrate by Carbon Isotopes" staat in de inleiding het volgende:

,,Ethyl butyrate, a flavor chemical found in many foods, was isolates from microbial sources and orange juice."

oftewel zij hebben het uit sinaasappelsap gehaald en uit één of ander microbiele bron.

dit zal sigma-aldrich dus ook wel gedaan hebben met dat Koshere spul.

ik hoop dat dit al iets helpt??

Reageer