touchdonw pcr

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 68

touchdonw pcr

De PCR reactie blijkt bij zowel de annealtemperatuur van 58°C en bij 60°C erg gevoelig omdat er geen/weinig PCR producten werden gevormd. Daarom is er gekozen voor de touchdown PCR zodat er de eerste 5 cycli relatief gemakkelijk producten gevormd kunnen worden die vervolgens in de 30 cycli specifieker vermeerderd worden.

Het gaat mij om de dikgedrukte tekst. Is dit waar of is het precies andersom? De eerste 5 cycli had een annealtemp. van 58C en de laatste 30 cycli had een annealtemp. van 60C.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.771

Re: touchdonw pcr

Ik heb geen idee waar dit over gaat en dus ook niet wat het antwoord moet zijn.

Ik heb wel taalkundige aanmerkingen:

De PCR-reactie blijkt bij zowel de annealtemperatuur van 58°C als van 60°C erg gevoelig omdat er geen/weinig PCR-producten worden gevormd. Daarom is gekozen voor de touchdown-PCR zodat zich de eerste 5 cycli relatief gemakkelijk producten vormen die zich vervolgens in de 30 cycli specifieker vermeerderen.

Berichten: 740

Re: touchdonw pcr

Dit klopt, als de temperatuur lager is kunnen de primers gemakkelijker binden. Echter de kans op onspecifieke producten neemt toe. Door eerst 5 cycli met een lage annealingstemperatuur toe te passen maak je veel en relatief minder specifiek product. Door vervolgens de annealingstemperatuur te verhogen kun je uit deze gevormde producten nu gemakkelijker specifiek product maken.

Reageer