polyetyleen

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 22

polyetyleen

Hallo Allemaal,

ik heb kort een vraag. Misschien dat iemand mij hier in kan helpen

Hoe verschuift de glasoverganstemperatuur als je in polyetheen een van de h`s vervangt door cl?

Mij is duidelijk dat je dan waarschijnlijk pvc hebt toch?

Maar hoe dan verder?

heeft iemand het reactiemechanisme van nylon 4?

welke stof komt vrij bij de vorming van formaldehyde harsen uit fenol en fosgeen?

Bedankt als iemand mij hiermee helpen kan!!!

Gebruikersavatar
Berichten: 217

Re: polyetyleen

Je krijgt inderdaad PVC. Denk eens aan het verschil in hardheid tussen normaal PE en PVC bij kamertemperatuur en je weet al of het stijgt/daalt. Heb je een idee voor deze stijging/daling?

Wat betreft nylon kan je even kijken op wikipedia.
welke stof komt vrij bij de vorming van formaldehyde harsen uit fenol en fosgeen?
Schrijf even het mechanisme op, wat gaat eraf en wat wordt gevormd? Trouwens, van de reactie tussen fenol en fosgeen krijg je geen polymeer...

Berichten: 723

Re: polyetyleen

drdaniel schreef:

heeft iemand het reactiemechanisme van nylon 4?

welke stof komt vrij bij de vorming van formaldehyde harsen uit fenol en fosgeen?
Nylon 4 wordt gemaakt uit caprolactam en dit gebeurt via geactiveerde monomeer additie (betwijfel of je dit reactie mechanisme zou vinden op wikipedia eigelijk). Is nogal complex... Hoe gedetailleerd moet dit zijn?

Bedoel je de reactie met fosgeen en bisfenol (A)?

Wat betreft die formaldehyde. Als je idd je structuren hebt zoals Derrek en je weet dat het om polycondensatie gaat, moet dit relatief eenvoudig te achterhalen zijn.

Reageer