kalibreren

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 2

kalibreren

Hallo,kan iemand me misschien helpen bij volgende vraag

Geef andere mogelijkheden dan een kalibratie curve om te kalibreren,geef relevante voorbeelden?

Weet niet in welke richting ik zoeken moet...

Alvast bedankt!

Grtjs Kim

Berichten: 184

Re: kalibreren

de kleur van een pH papiertje?

noteer de kleur van een pH papier bij verschillende pH's, ook dit is een calibratie van je zintuigen(oog)

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: kalibreren

Je kunt het ook op een andere manier zoeken; bij een zuur-base titratie bijvoorbeeld. Welk gegeven is daar het allerbelangrijkste bij?

Berichten: 723

Re: kalibreren

Een relatieve methode is in principe even goed als een kalibratie, als je meting een relatieve meting mogelijk maakt natuurlijk... Dan denk ik bv aan potentiometrische titratie of conductometrische titratie.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.771

Re: kalibreren

Standaardadditie?

Je voegt een bekende hoeveelheid van de te meten verbinding toe. Uit de toename van de respons kun je de concentratie van je verbinding vóór additie berekenen.

Berichten: 2

Re: kalibreren

Hallo!

Ih hier nog eens...

Zouden 1-puntskalibratie, interne en externe standardisatie ook methoden zijn naast een kalibratiecurve om te kalibreren??

En is single standard calibration hetzelfde als 1-puntskalibratie??

Hopelijk kunnen jullie me helpen...

Alvast bedankt!!

grts

<table border='0' align='left' cellpadding='3' cellspacing='0'><tr><td padding='0' celspacing='0' align='left'><font size='1'># Moderatoropmerking</font></td></tr><tr><td id='moderator'><font size='1'>Marjanne: Dit is gewoon een tweede vraag in hetzelfde kader van je eerste topic. Onderwerpen samengevoegd. Hier verder dus.</font></td></tr></table>

<div class='postcolor'>

Berichten: 2.399

Re: kalibreren

Ja en Ja.

Ik weet dat jij er niets aan kan doen, maar ik vind het eigenlijk een hele slechte vraag.

In weze is een 1 punts calibratie ook een calibratie curve, je neemt dan alleen aan dat je 1e punt op de calibratie curve ligt.

In weze geldt het zelfde voor internestandaarden.

Zelfde geldt voor standaard additie, dit werkt eigenlijk ook als een calibratie curve.

Ergens maak je altijd aanname dat iets linear is, zonder het eigenlijk te meten.

Reageer