stofbepaling

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 3

stofbepaling

Aan iedereen:

Vooreerst, ik ben een leek in chemie.

Het betreft volgende: als sportvisser ben ik steeds op zoek naar het ultieme lokmiddel.

Nu heb ik een poeder gekregen van een kennis, en dit is werkelijk een wonderproduct.

Probleem is, hij wil niet zeggen wat het is.

Bestaan er instanties (labo's) die een stof kunnen ontleden/bepalen?

Ik heb geen flauw idee over de oorsprong van het poeder.

Dank bij voorbaat

Gebruikersavatar
Berichten: 560

Re: stofbepaling

Ja die bestaan er wel alleen ik denk dat dit een relatief dure aangelegenheid gaat worden voor een particulier.

Analyses zijn vaak dure grapjes.

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: stofbepaling

Boterzuur wordt veel gebruikt, het kan best zijn dat jij de geneutraliseerde versie hebt zodat het handzamer is.

Gebruikersavatar
Berichten: 3.507

Re: stofbepaling

Als dat zo is, zou ik het niet gebruiken. Ik dacht namelijk vrij zeker dat dit in de sportvisserij verboden is.
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

Berichten: 3

Re: stofbepaling

poeder heeft zeer milde geur.

Kent er iemand een labo die dergelijke analyses uitvoeren.

Ik kan het altijd via een firma aanvragen indien ze niet voor particulieren werken

Berichten: 12

Re: stofbepaling

ik vis zelf ook, en een goede visser proeft zelf zijn aas............

als je het dan geproeft hebt word het mischien al wat duidelijker, en als je het dan echt wilt weten wat het pcies is zou ik er gwoon even langs de hengelsport winkel mee langsgaan die weten meestal ook wel wat het is.

Gebruikersavatar
Berichten: 3.507

Re: stofbepaling

witte stofjas schreef: ik vis zelf ook, en een goede visser proeft zelf zijn aas............

als je het dan geproeft hebt word het mischien al wat duidelijker, en als je het dan echt wilt weten wat het pcies is zou ik er gwoon even langs de hengelsport winkel mee langsgaan die weten meestal ook wel wat het is.
Ik zou zelf nooit, maar dan ook NOOIT!!!, een onbekende substantie proeven waarvan je geen idee wat de herkomst is, en waarvan je geen idee hebt wat het überhaupt kan zijn.
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

Berichten: 12

Re: stofbepaling

Raspoetin schreef:
witte stofjas schreef: ik vis zelf ook, en een goede visser proeft zelf zijn aas............

als je het dan geproeft hebt word het mischien al wat duidelijker, en als je het dan echt wilt weten wat het pcies is zou ik er gwoon even langs de hengelsport winkel mee langsgaan die weten meestal ook wel wat het is.
Ik zou zelf nooit, maar dan ook NOOIT!!!, een onbekende substantie proeven waarvan je geen idee wat de herkomst is, en waarvan je geen idee hebt wat het überhaupt kan zijn.
Het gaat hier niet om een of andere zeer giftig goedje want dat zou vissen zowizo niet lokken, van dat lokvoer zul je heus niet doodgaan het kan zelfs al simpele koekjesmeel zijn

Gebruikersavatar
Berichten: 3.507

Re: stofbepaling

Je weet het niet 100% zeker. En ik zei dat IK het niet zou proeven. Het is niet zo dat ik het iemand anders verbied, maar ik raad het wel ten zeerste af. De stofwisseling van een vis is ook anders dan die van een mens. Ik ben het met je eens dat het waarschijnlijk geen zwaar toxisch goedje is, maar toch. Je zal het maar meemaken dat het één of andere rommel is.
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

Berichten: 3

Re: stofbepaling

Niemand die dus een labo kent waar men dergelijke testen kan laten uitvoeren?

Berichten: 338

Re: stofbepaling

De vraag die je jezelf beter kan stellen is eerst welk budget je er aan uit wilt geven. Prijzen voor een GC/MS analyse lopen al snel tegen de 1500 euro aan... Zeker als er een complexe stof onderzocht moet worden, wat ik vrees dat dit is.

Eventueel zou je zo'n test centrum voor drugs kunnen proberen? Al weet ik niet als zij enkel kijken naar alleen drugs of ook full spectra opmeten...

Reageer