stofbepaling

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 3

stofbepaling

Aan iedereen:

Vooreerst, ik ben een leek in chemie.

Het betreft volgende: als sportvisser ben ik steeds op zoek naar het ultieme lokmiddel.

Nu heb ik een poeder gekregen van een kennis, en dit is werkelijk een wonderproduct.

Probleem is, hij wil niet zeggen wat het is.

Bestaan er instanties (labo's) die een stof kunnen ontleden/bepalen?

Ik heb geen flauw idee over de oorsprong van het poeder.

Dank bij voorbaat

Gebruikersavatar
Berichten: 560

Re: stofbepaling

Ja die bestaan er wel alleen ik denk dat dit een relatief dure aangelegenheid gaat worden voor een particulier.

Analyses zijn vaak dure grapjes.

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: stofbepaling

Boterzuur wordt veel gebruikt, het kan best zijn dat jij de geneutraliseerde versie hebt zodat het handzamer is.

Gebruikersavatar
Berichten: 3.507

Re: stofbepaling

Als dat zo is, zou ik het niet gebruiken. Ik dacht namelijk vrij zeker dat dit in de sportvisserij verboden is.
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

Berichten: 3

Re: stofbepaling

poeder heeft zeer milde geur.

Kent er iemand een labo die dergelijke analyses uitvoeren.

Ik kan het altijd via een firma aanvragen indien ze niet voor particulieren werken

Berichten: 12

Re: stofbepaling

ik vis zelf ook, en een goede visser proeft zelf zijn aas............

als je het dan geproeft hebt word het mischien al wat duidelijker, en als je het dan echt wilt weten wat het pcies is zou ik er gwoon even langs de hengelsport winkel mee langsgaan die weten meestal ook wel wat het is.

Gebruikersavatar
Berichten: 3.507

Re: stofbepaling

witte stofjas schreef: ik vis zelf ook, en een goede visser proeft zelf zijn aas............