Springen naar inhoud

transcriptie

• Log in om te kunnen reageren

linseyr

linseyr

• 0 - 25 berichten
  • 6 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 19 juni 2010 - 14:52

Hallo,
Ik zou graag willen weten waar de nucleotiden voor de nieuwe rna keten bij transcriptie vandaan komen, en hoe wordt uracil gevormd? waar komt dit vandaan?

alvast bedankt!

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Typhoner

Typhoner

• >1k berichten
  • 2450 berichten
  • VIP

Geplaatst op 19 juni 2010 - 15:02

die zijn als trifosfaten aanwezig (Adenenosinetrifosfaat, Guanosinetrifosfaat), het verwijderen van de overbodige fosfaten levert de noodzakelijke energie om de streng te vormen.
This is weird as hell. I approve.

linseyr

linseyr

• 0 - 25 berichten
  • 6 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 19 juni 2010 - 15:05

Oke dankje, dus uracil is ook al aanwezig, en thymine wordt verwijderd en hierdoor ontstaat ATP?

Typhoner

Typhoner

• >1k berichten
  • 2450 berichten
  • VIP

Geplaatst op 19 juni 2010 - 15:09

ik weet eigenlijk niet waar de trifosfaten vandaan komen (worden waarschijnlijk door een serie eiwitten gemaakt), maar thymine wordt niet verwijderd. Bij een transcriptie wordt een complementaire RNA-streng gemaakt op basis van een DNA-streng. Normaalgezien paren A en T met elkaar, maar omdat in RNA U i.p.v T zit zal in de RNA-streng U paren met A in DNA.
This is weird as hell. I approve.

linseyr

linseyr

• 0 - 25 berichten
  • 6 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 19 juni 2010 - 15:12

Ja dat begrijp ik, maar jij weet dus ook niet precies waar die uracil dan vandaan komt?

RednasO

RednasO

• >25 berichten
  • 45 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 19 juni 2010 - 16:38

Thymine en uracil kunnen gemakkelijk in elkaar worden omgezet, want het enige verschil tussen de twee is een methylgroep.
Op de vraag waar uracil vandaan komt zou ik zeggen dat we het ofwel moeten opnemen uit voeding ofwel dat er een bepaald proces in het menselijk lichaam uracil kan vormen uit een ander product.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures