Boeken chemie

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 1

Boeken chemie

Hey!

Zou iemand mij hier enkele boeken kunnen aanraden die mij wegwijs maken in de chemie? Ik heb twee jaar chemie gehad in het middelbaar maar mijn punten waren altijd slecht.

Nu wil ik zelf een beetje chemie studeren om te kijken of het mij toch niet kan boeien nu ik ouder en volwassener ben geworden.

Graag boeken in het Nederlands, Engels mag ook maar Nederlands heeft toch nog een voorkeur.

Alsook boeken die alles duidelijk uitleggen.

Mvg,

Lifen

Berichten: 164

Re: Boeken chemie

Ik denk dat je het beste kan beginnen met 'scheikunde voor dummies'

Berichten: 654

Re: Boeken chemie

Een leuk, uitgebreid boek is "Chemistry" van McMurry/Fay. Het gaat wel snel, maar legt alles goed en duidelijk uit, van zuur-basereacties tot neerslagreacties tot redox en zelfs eerste delen van kwantummechanica en wat organische chemie. Ik begreep het goed met mijn middelbare school-kennis.

Berichten: 42

Re: Boeken chemie

Het zijn beide idd goede boeken.

Dat dummies boek gaat verrassend ver, ook orbitalen/hybridisatie e.d. worden behandeld.

Chemistry van McMurry/Fay is een heel mooi boek. Het niveau is wel een stuk hoger (en de prijs), maar wie weet heb je talent.

Als je je nog wil verdiepen in organische chemie is "Organic Chemistry"van Paula Yurkanis Bruice & Paula Y. Bruice ook een heel mooi boek (qua niveau vergelijkbaar met "Chemistry")

Reageer