Hulp gevraagd!

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 10

Hulp gevraagd!

Geachte lezers,

Ik heb een probleem (of eigenlijk een frustratie) en hoop dat iemand mij kan helpen.

Ooit na de MAVO te hebben afgerond (22 jaar geleden) had ik me ingeschreven bij een MLO maar ben niet aan de studie begonnen.

Ik had een vakantiebaan in die tijd en besloot mijn opleiding een jaartje uit te stellen.

Om het kort te houden....ik ben nooit meer gaan studeren.

Nu inmiddels 40 jaar oud begint de frustratie toe te nemen.

Wel lezen over wetenschap maar er geen deel van kunnen uitmaken.

Ik zou zo graag onderzoeker zijn op een lab en heb al jaren ongelooflijk veel spijt dat ik in die tijd de gratis mogelijkheden tot scholing gewoon heb laten glippen.

Jaren geleden ben ik al gaan speuren naar mogelijkheden om als nog een opleiding in de chemie te doen maar het is zo'n beetje de enige opleiding die je (logischerwijs) niet thuis kunt doen.

Tegenwoordig lees ik veel over dat BBL gebeuren en er lijkt weer een deurtje open te staan.

Na wat gereageerd te hebben op zogenaamde vacatures die helemaal geen vacatures bleken te zijn begin ik een beetje te twijfelen aan de behoefte die er zou zijn bij de bedrijven.

Ik wil dus vragen aan alle mensen die op een lab werkzaam zijn;

is het echt zo dat er een tekort is aan laboranten en zijn er echt werkgevers die willen investeren in aankomend laboranten via zo'n BBL traject?

En ben ik met mijn leeftijd (40 jaar) bij voorbaat kansloos? Of is er een reële mogelijkheid dat ik mijn jeugdvergissing alsnog goed kan maken?

Bij voorbaat dank voor jullie aandacht!!

Gr: Eric

Berichten: 654

Re: Hulp gevraagd!

Het ligt er nogal aan wat voor labwerkzaamheden je het over hebt. In de analyse is er heel veel werk, altijd. In principe is leeftijd geen barrière, maar je gebrek aan ervaring bij de leeftijd zal mogelijk parten gaan spelen.

Berichten: 10

Re: Hulp gevraagd!

Dank je wel voor je reactie.

Ik heb al diverse malen geprobeerd om in aanmerking te komen voor een werk/leertraject in een ziekenhuis maar daar vonden ze 30 jaar echt de maximale leeftijd om te starten met een opleiding.

Bij gewone laboratoria weet ik niet hoe het zit.

Het hangt natuurlijk af van de behoefte en hoewel ik dus de opleiding tegenkom op internet en er begeleidende artikelen bij staan die suggereren dat er vraag naar laboranten is, zie ik nergens een echte vacature van een bedrijf die een leerling laborant zou willen aannemen.

Vraag me dus af of het laboranten BBL traject wel echt is.

Nogmaals, ik zie nergens bedrijven die er om vragen.

Ik hoopte dus dat er hier op het forum mensen zaten die er meer van wisten of misschien zelfs wel het BBL traject hebben doorlopen.

Reageer