Nieuw Belgisch chemie forum

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Berichten: 4

Nieuw Belgisch chemie forum

Beste Chemieforum.nl forumleden, wij zijn een groep Belgische chemie enthousiasten en hebben de ambitie om een Belgisch chemie forum op te starten voor de scheikunde student of hobbyist.

We zouden willen vragen aan de mensen van de chemieforum gemeenschap of er mensen geïnteresseerd zouden zijn voor het bezoeken of meewerken aan onze site.

Het zal waarschijnlijk nooit een zelfde match worden als chemieforum.nl, maar toch willen we proberen van een goed forum te worden voor de Belgische scheikundige gemeenschap.

Het belgische chemieforum kan gevonden worden onder volgende url:

http://www.hobbychemie.be/hcforum

Berichten: 78

Re: Nieuw Belgisch chemie forum

Oeh ik ruik concurrentie :P

Berichten: 4

Re: Nieuw Belgisch chemie forum

Ik veronderstel dat elk forum wel onderaan de lat moet beginnen, dit is iets wat na verloop van verschillende jaren wordt opgebouwd hé.

Berichten: 2.337

Re: Nieuw Belgisch chemie forum

Ik wil gerust wel meehelpen aan de sectie organische.

Als ik jou was zou ik het forum vooral inrichten als hoofdzakelijk een soort van marktplaats. Er is weinig aanbod hier aan glaswerk en chemicaliën dat af te halen is in België. De verzendingskosten vanuit Nederland vallen wel best mee, maar dan nog zijn er veel zaken die niet kunnen verzonden worden.

Berichten: 654

Re: Nieuw Belgisch chemie forum

wij zijn een groep Belgische chemie enthousiasten
Pluralis majestatis? ;)

Is deze "leegte" niet reeds gevuld?

Natuurlijk alle succes toegewenst, in elk geval.

Berichten: 4

Re: Nieuw Belgisch chemie forum

Ik veronderstel dat je reageert in naam van de menigte. We hebben op dit ogenblik geen maatstaf om te bepalen hoeveel mensen er op het belgische grondgebied eventueel geïnteresseerd zouden zijn in een dergelijk forum, hoewel we vermoeden dat de doelgroep inderdaad wel klein zou kunnnen zijn.

Je moet rekenen dat er maar een paar respectabele fora's zijn over chemie waarop de meesten op het grondgebied van België en Nederland participeren, deze kan je spijtig genoeg op één hand tellen. Als je bovendien nog eens rekent dat ongeveer 90% van de mensen die op dergelijke forums gewoon komen lezen in plaats van te participeren dan wordt het aanbod van geïnteresseerden misschien wel echt klein. Ondanks deze feiten willen we toch proberen van er het beste van te maken en even te evalueren hoever we komen in onze zoektocht naar een Belgisch scheikunde forum.

Gebruikersavatar
Berichten: 794

Re: Nieuw Belgisch chemie forum

Jammer dat je een ander nederlandstalig forum gaat maken... chemie is juist zo universeel dat die versnippering weinig oplevert imho

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: Nieuw Belgisch chemie forum

Wij als teamleden van Chemieforum.nl wensen jullie natuurlijk succes ;) .

Overigens is http://www.chemieforum.be al vergeven aan een andere chemieforum.
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Berichten: 4

Re: Nieuw Belgisch chemie forum

:D I see ..., we gaan proberen er het beste van te maken, misschien krijgen jullie in de toekomst nog een extra domein geparkeerd.

Berichten: 654

Re: Nieuw Belgisch chemie forum

Ik wil toch wel weten wat er mis is met het huidige aanbod aan chemiefora.

Berichten: 2.337

Re: Nieuw Belgisch chemie forum

Zoals ik reeds vermeld heb lijkt een Belgische chemiehandelsplaats mij wel iets.

Gebruikersavatar
Berichten: 496

Re: Nieuw Belgisch chemie forum

Succes in ieder geval, en op naar een chemie-Amsterdam, chemie-Rotterdam, chemie-tietjerkstradeel forum enz :D

Berichten: 119

Re: Nieuw Belgisch chemie forum

Zoals ik reeds vermeld heb lijkt een Belgische chemiehandelsplaats mij wel iets.
Een Belgische leverancier lijkt me nog iets handiger.

Heb ook zo het gevoel dat het veiliger zou draaien dan een Nederlandse. Want ik blijf het gevoel hebben dat Nederlandse kinderen liever met bommetjes spelen (en maken) dan Belgische.

Maar over het forum: Ik geef het niet zoveel kans, maar het kan nooit kwaad om het te proberen natuurlijk!

Berichten: 654

Re: Nieuw Belgisch chemie forum

Heb ook zo het gevoel dat het veiliger zou draaien dan een Nederlandse. Want ik blijf het gevoel hebben dat Nederlandse kinderen liever met bommetjes spelen (en maken) dan Belgische.
Waarom denk je dat? Ik vind dat een op z'n minst interessante aanname. :P

Gebruikersavatar
Berichten: 4.771

Re: Nieuw Belgisch chemie forum

En dat wordt beweerd terwijl verreweg het grootste deel van het illegale vuurwerk dat in NL rond oudjaar wordt afgestookt, uit België afkomstig is...

Reageer