Organische chemie anorganisch?

Moderator: Astro

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 63

Organische chemie anorganisch?

De klimaatopwarmingshype blijft maar toeslaan en al maar meer nonsens wordt erover verteld.


Ik ben van studies een 'rekenaar' (accountant/fiscalist) en werd via informaticus terug actief op het vlak van wetenschappen.


Ik erger mij er vooral aan dat men gewone koolstofdioxide die als koolzuurgas mooi in al onze frisdranken zit, meer en meer als 'vuilheid en vervuiler' van de mensheid ziet.


Terwijl de koolstof net de bron is van ons leven en van de organische chemie.


Maken wij er geen anorganische chemie van?


Mijn hoofdprobleem is dat elke gezonde mens gemakkelijk snapt dat grondstofverspilling van koolwaterstoffen uitgedrukt in liter per 100 km (België) of km per liter (Nederland) of MPG (Miles per Gallon, Engelstalige deel van de wereld) wel erg logisch is om zware uitstoten te correleren aan slinkende olievoorraden.


Maar een 'vervuiling' met 4 liter benzine, dus minder dan 4 kg met 100 gram per km of 100 x 100 = 10.000 gram = 10 kg CO2 per 100 km (dus 2,5 X het oorspronkelijke gewicht van wat men er in doet omdat men de verwerkte zuurstof uit de lucht gewoon meetelt) op 10 à 12 ton lucht per vierkante meter dus 10.000 X 100 km X 2 meter breed per voertuig = 2.000.000.000 gram per meter, lijkt mij toch nonsens en opzettelijke volksverlakkerij. Zeker als je ziet dat mensen die daar meest mee zwepen, er het minst van lijken te berijpen.


Help je mij hier eens met kritisch meten en dus... weten of koolstof nu wel de bron dan wel het einde betekent van mijn leven?


PS: Ik ben niet voor vervuiling, ik brak eind augustus het wereldrecord zuinig rijden met een tank van de nieuwste Kawasaki 1400GTR in ECO-modus: 603 km met één tank rijden waar normaal 22 liter in kan... (pikante opmerking: de moto viel stil voor... de psychiatrische kliniek in Brugge, zou dat beest een geest hebben?)
Als ik achteruit ga, is het om een aanloop te nemen.

Ik ben op mijn best als ik zwijg. Nooit dus.

Gebruikersavatar
Berichten: 794

Re: Organische chemie anorganisch?

Het gaat natuurlijk om de grote getallen. Niet alleen jouw motorvoertuig.

En ook om de CO2 uit de energiecentrales en industrie.

Al met al een aardige hoeveelheid CO2 per dag.

Of dit zoden aan de dijk zet afgezet tegen de vulkanische uitstoot en permanente steenkoolbranden (en andere natuurlijke bronnen) ben ik vergeten.

Over de zekerheid van (de schadelijkheid van) toenemend broeikaseffect zijn we het sowieso niet eens.


Wat ik wel zeker weet is dat we fossiele brandstoffen moeten laten liggen want verbranden is zonde van de mooie chemie van die stoffen.

Reageer