SNR in Capillaire Electroforese

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 2

SNR in Capillaire Electroforese

Voor mijn bachelorproject ben ik bezig met indirecte detectie van anionen mbv capillaire electroforese. Kan iemand mij misschien uitleggen wat de handigste manier is om de SNR hierbij uit te rekenen?

Berichten: 306

Re: SNR in Capillaire Electroforese

Hangt ervan af welke detectiemethode je gebruikt!

Als je UV-VIS spectrometrie gebruikt, dan neem je het signaal (in mV) van een bekende standaardoplossing (concentratie = x M) en deelt deze door de ruis (in mV) van de blanco (concentratie = 0)!

Berichten: 2

Re: SNR in Capillaire Electroforese

Naja, capillaire electroforese is dus al een methode op zich. Je meet hierbij de verandering in absorptie gedurende een periode van tijd. In deze tijd komen op verschillende momenten stofjes langs.

Uiteindelijk heb ik mijn antwoord gehad van iemand hier op het lab. Het is dus eigenlijk een kwestie van schatten van wat je denkt dat de ruis is, en vervolgens deel je je piekhoogte door de ruishoogte. Maar wat ik er vervelend aan vind, is dat een ander de ruishoogte dus anders kan inschatten, waardoor er een andere signaal-ruis verhouding ontstaat. Maar iig alsnog bedankt.

Berichten: 306

Re: SNR in Capillaire Electroforese

"Maar wat ik er vervelend aan vind, is dat een ander de ruishoogte dus anders kan inschatten, waardoor er een andere signaal-ruis verhouding ontstaat."

Dat lijkt mij een beetje vreemd, danwel fout!

Je moet de ruis bepalen met het signaal van de blanco (deze is constant, dus het maakt niet uit WIE deze meet!) en deze vergelijken met het signaal van de standaard (deze is ook constant, dus het maakt hier ook niet uit WIE deze meet!)

Reageer