luminol

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 4

luminol

wij houden ons pws over luminol.

we weten dat we luminol moeten oplossen in een basische oplossing, aangeraden wordt natriumcarbonaat en natriumhydroxide. we weten ook dat de luminol het beste werkt als de oplossing een ph van 12 heeft. maar nergens op het internet staat welke hoeveelheden we moeten hebben en welke molariteit de stoffen moeten hebben. daarbij staat ook nergens hoeveel luminol we daaraan toe moeten voegen.

wanneer we dit weten kunnen we een katalysator toevoegen en de reactie activeren met waterstofperoxide. maar hebben jullie ook enig idee hoeveel waterstofperoxide we toe moeten voegen of waar we dit kunnen vinden?

als we het nergens kunnen vinden zullen we een vooronderzoek moeten doen, heeft iemand daar misschien tips voor?

groetjes Michelle

Gebruikersavatar
Berichten: 794

Re: luminol

Zoek eerst eens op dit forum voordat je het hier TWEE keer vraagt.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: luminol

Nou Pino, je kunt dan wel gelijk hebben, maar een iets aardiger manier van posten zou je niet misstaan.

Michelle, ik heb je andere topic verwijderd.
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Berichten: 4

Re: luminol

sorry, ik heb heel veel al gelezen op dit forum, en inderdaad er staat ook heel veel over luminol, maar niet wat ik zoek, daarom heb ik mijn eigen vraag gesteld.

helaas wordt er niet altijd even behulpzaam gereageerd, ik had inderdaad al eerder een vraag gesteld over luminol, maar we zijn een stukje verder gekomen, en in mijn vorige vraag stond niks over hoeveelheden.

fijn dat jullie mij even erop hebben gewezen dat ik twee keer een vraag stel over luminol. ik heb nu alleen nog steeds geen antwoord op mijn vraag. het enige wat ik elke keer op mijn vragen krijg zijn boze en totaal niet behulpzame reacties.

ik denk dat ik maar eens op een ander forum ga kijken, misschien dat ze daar wat vriendelijker zijn naar andere mensen

Gebruikersavatar
Berichten: 794

Re: luminol

Tjonge, ik heb er echt tranen van in mijn ogen.

Ik hoop dat ik je niet met een levenslang trauma hebt opgezadeld!!

Werkelijk het hele internet staat vol met studentjes zoals jij die een project luminol krijgen voorgeschoteld. En al die studentjes zitten met dezelfde vragen en schrijven het antwoord allemaal weer terug op internet....

Wat heb je zelf allemaal gedaan om het antwoord te vinden?

Behalve dan alle vragen hier stellen?

Omdat ikzelf ook altijd gezeur krijg over mijn 'onvriendelijkheid' zal ik je bij hoge uitzondering eens op weg helpen:

kadootje

En nu niet meer huilen hè.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: luminol

m.esenkbrink schreef: sorry, ik heb heel veel al gelezen op dit forum, en inderdaad er staat ook heel veel over luminol, maar niet wat ik zoek, daarom heb ik mijn eigen vraag gesteld.

helaas wordt er niet altijd even behulpzaam gereageerd, ik had inderdaad al eerder een vraag gesteld over luminol, maar we zijn een stukje verder gekomen, en in mijn vorige vraag stond niks over hoeveelheden.

fijn dat jullie mij even erop hebben gewezen dat ik twee keer een vraag stel over luminol. ik heb nu alleen nog steeds geen antwoord op mijn vraag. het enige wat ik elke keer op mijn vragen krijg zijn boze en totaal niet behulpzame reacties.

ik denk dat ik maar eens op een ander forum ga kijken, misschien dat ze daar wat vriendelijker zijn naar andere mensen
De waarheid ligt natuurlijk iets genuanceerder.

Ten eerste zijn we natuurlijk best behulpzaam, maar de eerste aanzet zal altijd uit jezelf moeten komen. We zijn geen 'u vraagt - wij draaien'-forum.

Als je een bakkerij binnenkomt en zegt "ik wil een brood" en de bakker antwoordt "welk brood, dat vroeg ik je vanochtend ook al toen je die vraag stelde" en dan is hij opeens niet meer hulpvaardig, tja, dan weet ik het niet hoor.

Voor wat betreft het dubbelstellen van je vraag: neem maar van mij aan dat er geen internetforum is waar dat wordt toegestaan. En logischerwijs ook.

Als je iets meer kunt uitleggen over wat je wilt, en waarom wat je hebt gevonden niet voldoet, kom je een stuk verder.

En verder: vrede op 'aard.
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Berichten: 27

Re: luminol

Ik weet niet precies wat jullie willen gaan onderzoeken, maar misschien is het wel gewoon leuk om wat te "spelen" met luminol. Het aantonen met luminol gaat super makkelijk en de hoeveelheden maken ook niet super veel uit.

Je kan bijvoorbeeld onderzoeken welke oxidatiestaat van ijzer oplicht en of dit met andere metalen in andere oxidatiestaten ook werkt.

Je kan ook juist onderzoek doen naar verschillende hoeveelheden van katalysator en luminol, eventueel in reageerbuizen en de oplichtingstijd bestuderen.

Luminol is leuk spul, dus geniet een beetje van je (praktische)onderzoek.

Reageer