Dunne niet vluchtige vloeistof gezocht

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 2

Dunne niet vluchtige vloeistof gezocht

Hallo iedereen,

Ik heb denk ik een relatief eenvoudige vraag maar aangezien mijn chemische kennis niet al te groot is hoop ik dat jullie mij snel antwoord kunnen geven.

Op dit moment ben ik bezig voor mijn oude amerikaan de carburateur te reviseren. Nu is er ergens een benzine lekkage maar ik weet niet waar. Voordat ik er achter ben is helaas de meeste benzine alweer vervlogen dus dat schiet niet echt op. Andere ideeën als met een sopje en comp. lucht door de carb blazen (zodat de lekkage belletjes gaat vertonen) werkt helaas ook niet.

Ik ben dus opzoek naar een vloeistof die de kleinste lekkage past (een soort van "dun") en tevens iets wat niet snel of helemaal niet vervliegd. Zo kan ik de carb met de vloeistof erin een paar dagen laten staan en zo kijken of ik een lekkage kan vinden.

Ik hoor het graag,

Groeten Peter

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.238

Re: Dunne niet vluchtige vloeistof gezocht

WD40 (kruipolie), water (evt met een kleurtje), etc
Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.
 
Ik ben intelligent want ik weet dat ik niks weet. Socrates

Gebruikersavatar
Berichten: 4.771

Re: Dunne niet vluchtige vloeistof gezocht

Ik zou het in ieder geval in de organische hoek houden, zeker als je het een paar dagen laat staan. In ieder geval geen water.

Je wilt de vloeistof een paar dagen in de carburateur laten staan. Dus de onderkant moet dan op een of andere manier zijn afgedekt.

Ik zou zelf toch iets als terpentine nemen en dan de openingen afdekken om verdamping te voorkomen. Of diesel?

Overigens lijkt mij dat je het niet moet zoeken in haarscheurtjes in de wand of iets dergelijks, maar in doorboringen van die wand, zoals bij de gasklep. Of bij niet goed dichtende pakkingen. (Maar toegegeven, ik rijd zelf geen oude amerikaan, ik houd het bij kleiner Frans grut ;) )

Berichten: 2

Re: Dunne niet vluchtige vloeistof gezocht

Bedankt voor de snelle reacties iedereen!

Om het probleem wat duidelijker uit te leggen. De carburateur heeft een reservoir in de carb waar benzine in zit. Via kanalen gaat de benzine dan uiteindelijk via de venturi's de motor in. In de fabriek zijn om de kanalen te boren natuurlijk openingen ontstaan aan de onderkant die later zijn afgedopt. De dop is later gaan lekken en door mij vervangen door een beter exemplaar die als het goed is niet meer lekt.. ahum...

Ik kan het reservior dus makkelijk vullen met een vloeistof vervolgend aan de randen op een verhoging zetten boven een a4tje. Hopelijk dat de zwaartekracht, tijd en een dunne vloeistof uiteindelijk de lekkage kan vinden.

Helaas is de bovenkant van het reservoir niet af te dekken dus zoek ik echt iets wat niet kan verdampen.

Ik heb het probleem mogelijk al grotendeels weten te localiseren maar met een vloeistoftest weet ik het hopelijk zeker. WD40 heb ik zelf al staan dus dat kan ik wel eens proberen, heb zelf het idee dat water niet zo snel door een opening heen gaat als bv WD40 of zit ik daar naast?

Groeten Peter

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: Dunne niet vluchtige vloeistof gezocht

Misschien naaimachineolie? Die is heel erg dun.

Reageer