[scheikunde] diëthyl ether en ethanol scheiden

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Berichten: 19

[scheikunde] di

heeej allemaal

ik zit al heel lang op het internet te zoeken hoe ik diëthyl ether en ethanol kan scheiden. tis voor school kan iemand mij helpen aub? x

Berichten: 541

Re: [scheikunde] di

Allereerst op een forum vragen stellen met daarbij DRINGEND werkt niet zo heel erg goed.

Ten tweede let even een beetje op je taalgebruik. MSN taal is hier niet toegestaan.

Daarna je vraag,

Wat zijn de fysische eigenschappen van diethyl ether en ethanol?

Zou je op basis van de verschillen deze twee kunnen scheiden?

Berichten: 19

Re: [scheikunde] di

jaa dat vraag ik nu aan u .

Berichten: 30

Re: [scheikunde] di

Weet je wat fysische constanten zijn?

Heb je op wikipedia gekeken naar de fysische constanten van ethanol en diëthyl ether?

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: [scheikunde] di

Even wat onzinposts verwijderd...

De vragen die Vreggie stelt zijn bedoeld om je te prikkelen zelf wat te bedenken.

Als je de twee stoffen wilt kunnen scheiden, moet je weten waar ze verschillen. Als je dat weet, kun je dus een andere eigenschap gebruiken om te bedenken hoe je ze kunt scheiden.

Snap je waar ik heen wil?

Dus, even de vraag van Vreggie herhalend: at zijn de fysische eigenschappen van diethyl ether en ethanol?
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Berichten: 19

Re: [scheikunde] di

kunnen jullie mij gewoon niet zeggen hoe je dat moet doen aub?

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: [scheikunde] di

Nee, want daar leer je niets van.
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Berichten: 157

Re: [scheikunde] di

nee. Daar leer je niks van. Als je er zelf over nadenkt en moeite voor moet doen, dan leer je het veel beter.

edit. Beryllium is veel te snel :P

Berichten: 19

Re: [scheikunde] di

ok ik zal nadenken maar kan je die 2 vloeistoffen uit elkaar halen?

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: [scheikunde] di

Ja, het kan zeker. Het is niet eens heel moeilijk denk ik, je moet alleen even weten waar je naar moet kijken.

Wat zijn nou belangrijkste eigenschappen van een stof? Als in, hoe het eruit ziet en hoe het zich gedraagt onder bepaalde omstandigheden?

Ik geef je nu al een tip welke kant je op moet zoeken ;)
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Berichten: 19

Re: [scheikunde] di

ik zit te zoeken op google en wikipedia en vind het niet kunt u een link doorsturen aub?

Berichten: 94

Re: [scheikunde] di

Zoek op google naar "diethyl ether wikipedia". Doe hetzelfde voor ethanol. Het kan NIET dat je dan niks vind.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: [scheikunde] di

Denk nou eerst even zelf na voordat je probeert het antwoord op internet vindt.

Wat is het verschil tussen water en alcohol?
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Berichten: 541

Re: [scheikunde] di

Ik noem maar wat eigenschappen op. Moet jij ze opzoeken en kijken waarin ze verschillen.

Dichtheid, Smeltpunt, Kookpunt, Aggregatie toestand, Oplosbaar in een bepaald medium (bijv water) of niet, Polair, Apolair.

Berichten: 19

Re: [scheikunde] di

alcohol is gemaakt uit gist water en suiker denk ik.

Reageer