molaire extinctie coëfficiënt

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 2

molaire extinctie co

Hallo,

Ik heb een proef uitgevoerd waarbij ik alcohol dehydrogenase (ADH) uit gist heb proberen vrij te maken, ik heb daarna een meting (bij 340 nm) uitgevoerd waardoor ik bepaalde (delta)A/min heb gevonden.

ik wil hiervan het aantal reactiesnelheid in Units/liter berekenen en gebruik de formule:

(delta)A/min totaal volume

_________________________ . 10^6 . ______________ =

Molaire extinctie coëfficiënt . l monster volume

dus gebruik makend van de wet van Lambert-Beer.

(l = 1 , totaal volume is 1.1 ml en monster volume is 0.05)

Ik heb hiervan de molaire extinctie coëfficiënt hiervan niet gegeven.

Weet iemand hoe ik die kan berekenen/vinden?

Of moet ik het anders aanpakken?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen en alvast bedankt!

Groetjes Jose

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: molaire extinctie co

Als niet bio-chemicus kan ik dit niet helemaal volgen.... Van welke stof probeer je de extinctie over tijd te volgen?

Als je een experiment met een spectrofotometer uitvoert, gebruik je daarbij vaak een serie bekende concentraties van de te meten verbinding (een ijklijn). Dit is veel nauwkeuriger dan een extinctiecoefficient uit te literatuur over te nemen!

Berichten: 2

Re: molaire extinctie co

Hallo,

Ik moet het jammer genoeg zonder ijklijn doen.

Volgens mij is de molaire extinctie die ik moet gebruiken 6300 l/mol.cm.

Want ik denk dat ik hem ondertussen heb gevonden.

In ieder geval bedankt voor het bekijken van mijn vraag :)

Groetjes José

Berichten: 6

Re: molaire extinctie co

Het beste zou zijn om een ijkcurve aan te maken maar indien dat niet gaat kan je nog het volgende doen:

1) zoek de aminozuursequentie van het eiwit. Deze kan je vrij eenvoudig online vinden bv hier: http://expasy.org/enzyme/

2) je kopieert de aminozuursequentie en plakt ze in een online software programma; link: http://www.basic.northwestern.edu/biotools/proteincalc.html

Dit programma berekent de extinctiecoefficient.

ik heb dit eens gebprobeerd voor humaan alcohol dehydrogenase en vind 18420 cm-1M-1

Reageer