Luminescentie vissen

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 2

Luminescentie vissen

Hoi!

Ik doe mijn profielwerkstuk over luminescentie en dan vooral betrekking op bioluminescentie in vissen. Maar zo heb ik al een proef gedaan die compleet mislukt is met schol.

En nu heb ik een andere opgezet met zalm. Ik heb petrischaaltjes met een voedingsbodem van zeewater agar. en daaroverheen smeer je de huis van die vis dmv een loepje.. Maar nu ga ik morgen vroeg verse vis halen bij de visafslag.. Maar ik wilde dus sardientjes halen. Maar ik bedenk me nu net dan ze dat niet hebben in scheveningen..

In de proefbeschrijving stond ook dat ik zalm of octopus kan gebruiken. Weten jullie naast sardien, zalm en octopus nog meer vissen die goed te gebruiken zijn voor bioluminescentie proeven?

Dankje
Heb je een passieve computer ?

Dan kan je WSF helpen met het vouwen van eiwitten en zo de ziekten als kanker en dergelijke te bestrijden:



http://www.wetenschapsforum.nl/index.ph ... opic=59270

Berichten: 74

Re: Luminescentie vissen

Ik heb het even voor je ge-googled en toen kwam ik uit op deze webpagina van een scholier die zijn profielwerkstuk over bioluminescentie houd.

Het is een forumvraag, en de eerste reactie beschrijft een experiment met een vis. Mischien heb je er wat aan?

i.i.g, Veel succes met je profielwerkstuk! :)
I'm not crazy; my mother had me tested.

Reageer