HLO Utrecht?

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 7

HLO Utrecht?

Hallo,

Ik ben nu 3e jaars student chemisch analist (MBO niv. 4), heb tot dusver geen moeite met de opleiding, haal goede cijfers en heb al een mooie stage beoordeling in de pocket. Nou ben ik van plan om hierna HBO Chemie te gaan studeren in Utrecht. Tijdens het Lab Career Event heb ik al gesproken met iemand van de HU en ben er nu vrijwel zeker van dat ik dit ga doen.

Nou heb ik alleen nog een aantal vragen:

- Zijn er mensen die HBO Chemie studeren in Utrecht? Hoe bevalt dit en hoe zit het met de voorzieningen, les organisatie etc.

- Zijn er mensen die na het behalen van het MBO diploma zijn gaan doorstuderen in Utrecht en hoe bevalt dit?

- Hoe zit het met de wiskunde? Ik hoor vaak dat de wiskunde niet goed aansluit bij deze overstap van MBO naar HBO.

Berichten: 74

Re: HLO Utrecht?

Hey,

Ik ben dit schooljaar begonnen met de HLO opleiding Chemie in Utrecht.

Omdat jij doorstroomt van het MLO, zul je gelijk in het tweede semester beginnen.

De les-organistatie vind ik zelf erg goed. We krijgen theorielesen van 200 minuten in de IZT vorm.

Dit betekend dat we eerst 50 min. theorie en uitleg krijgen (Instructie)

Daarna krijgen we 100 min. om opdrachten te maken (Zelfstudie)

Vervolgens worden de opdrachten 50. lang besproken (Terugkoppeling)

Het jaar is verdeeld in 4 blokken. Een blok duurt negen weken. Voor ieder blok krijg je een blokboek. In dit blokboek staat een deel van de theorie voor de lessen, en ook de opdrachten die je moet maken tijdens de zelfstudie.

In het blokboek vind je ook de voorbereiding die je moet doen voor aanvang van de betreffende theorieles

Er word van je verwacht dat als je een theorieles hebt, dat je dan van te voren al een aantal dingen leest, en een aantal opdrachten maakt.

Natuurlijk zijn er ook een aantal practica, en is er ieder blok een project waar je aan moet werken in een projectgroep.

Ik hoop dat het duidelijk was. Ik zou je aanraden om een open dag te bezoeken, en een dagje te komen proefstuderen. De eerstvolgende open dag is op 26 Maart.

Info kun je vinden op de site van de HU. Je kunt je op de site ook gelijk inschrijven voor het proefstuderen als je dat wilt.
I'm not crazy; my mother had me tested.

Berichten: 7

Re: HLO Utrecht?

Heel erg bedankt!

Ik was wel van plan me in te schrijven voor een open dag en een meeloopdag, dus dat ga ik binnenkort ook maar is doen! ;)

Berichten: 654

Re: HLO Utrecht?

De wiskunde bij HU Chemistry is erg basis. Echt heel hoogstaande wiskunde wordt niet gegeven en het is zeker goed te leren, mits je je IZT-uren goed besteedt. SheldonCooper gaf terecht aan dat de IZT-structuur erg fijn is. Je zit wel veel op school, maar je krijgt de gelegenheid om op school met medestudenten te werken aan gegeven opdrachten. Zo kan je zelf nadenken over de stof. Met de terugkoppeling kan je gelijk vragen stellen.

Berichten: 7

Re: HLO Utrecht?

Bedankt wouterman, die IZT uren lijken mij inderdaad ook erg fijn.

En wat bedoel je precies met 'basis wiskunde'? Ik heb namelijk op het MLO ook al redelijk veel wiskunde gehad. Dingen zoals: richtingscoëfficiënt, correlatie etc, vergelijkingen oplossen, machten, wortels, logaritmen, lineaire en logaritmische verbanden.

Berichten: 654

Re: HLO Utrecht?

Dat is het ongeveer.

Berichten: 7

Re: HLO Utrecht?

hahaha, oke bedankt! :P

Berichten: 7

Re: HLO Utrecht?

Nog meer mensen die deze opleiding volgen in Utrecht? Afbeelding

Berichten: 10

Re: HLO Utrecht?

[quote='Sjimmie' date='wo 15 december 2010 om 12:13 uur'] Nog meer mensen die deze opleiding volgen in Utrecht? :D/

Berichten: 7

Re: HLO Utrecht?

Om een oud topic weer een beetje leven in te blazen.. zijn er nog mensen die deze opleiding volgen of gevolgd hebben in Utrecht? Afbeelding

Reageer