Aluminiumsulfide kopen

Moderator: ArcherBarry

Reageer

Aluminiumsulfide kopen

Goedendag,

Weet iemand van jullie waar aluminiumsulfide te koop is, ik heb dit in een hoeveelheid van 15g nodig en het moet niet te duur zijn, suggesties?

MVG,

P.S. Ik ga het gebruiken om waterstofsulfide te maken, dus als dat ergens verkrijgbaar is, is het ook goed

Gebruikersavatar
Berichten: 3.507

Re: Aluminiumsulfide kopen

Ik denk niet dat het verstandig is om het giftige waterstofsulfide te maken en ik verwacht dat hier ook een slotje op komt.
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

Gebruikersavatar
Berichten: 794

Re: Aluminiumsulfide kopen

En waarom wil je dat maken?

Re: Aluminiumsulfide kopen

Hoi,

Bedankt voor de snelle reactie. Ik wil graag wat expirimenteren met stoffen. De meeste voorbereidingen zijn al gepleegd, ik heb een volgelaatsmasker gezien op internet die ook waterstofsulfide weg filtert. Maar ik heb nog geen aluminiumsulfide. Dus ik vroeg me af waar ik het kan kopen.

MVG,

P.S. Het maken van giftige stoffen is toch niet tegen de wet?

Berichten: 654

Re: Aluminiumsulfide kopen

Dat weet ik niet, ik denk niet dat er positief op gereageerd wordt. Maar het is wel hoogst onverstandig, zeker als je niet weet waar je aluminiumsulfide vandaan kan halen.

Dat je wilt experimenteren is tot daar aan toe, maar met een chemlevel 2 ben je bij lange na niet toe aan het werken met waterstofsulfide. Dit spul is verschrikkelijk giftig. Aluminiumsulfide is een stof die stinkt naar rotte eieren en bij foute behandeling kan het zonder enige moeite de dood tot gevolg hebben.

Re: Aluminiumsulfide kopen

Hallo,

Kunnen jullie niet gewoon zeggen waar ik om vraag. Ik doe het met begeleiding en heb alles geregeld. Dus daar hoeven jullie niet bang voor te zijn.

Mvg

Re: Aluminiumsulfide kopen

Je zult niet makkelijk iemand vinden die zomaar een antwoord op je vraag geeft, misschien als je het hele experiment beschrijft en welke begeleiding je hebt.

Voor je begeleider geldt wat wouterman zegt als hij/zij niet weet waar je aluminiumsulfide vandaan kan halen dan zijn er twijfels over zijn kennis.

Gebruikersavatar
Berichten: 794

Re: Aluminiumsulfide kopen

wouter320 schreef: Hallo,

Kunnen jullie niet gewoon zeggen waar ik om vraag. Ik doe het met begeleiding en heb alles geregeld. Dus daar hoeven jullie niet bang voor te zijn.

Mvg
Je beantwoordt mijn vraag ook niet...

Berichten: 677

Re: Aluminiumsulfide kopen

Al2S3 is te koop bij Sigma-Aldrich, maar zij leveren niet aan particulieren, en bovendien kost het (ex BTW) € 181 voor 25 g.

Berichten: 840

Re: Aluminiumsulfide kopen

Inderdaad, geef aan waarvoor je het wilt gebruiken. Jij zegt voorbereidingen te hebben getrokken, wat moeten wij daarmee? Misschien heb jij wel geen ervaring met omgaan van dergelijk gevaarlijke stoffen, en zijn jouw voorbereidingen niet voldoende.

Aluminiumsulfide is bovendien nog eens wat gevaarlijker dan stoffen als ijzersulfide of natriumsulfide, omdat er bij contact met water gelijk waterstofsulfide ontwijkt, door de zure eigenschappen van het aluminium-ion.

Je doel is duidelijk, je wilt waterstofsulfide maken. Aluminiumsulfide heeft weinig andere toepassingen dan voor het maken van het gas. Maar waarom wil je dit gas maken? Als dit voor een stinkbom is gaat niemand je helpen, omdat het, zeker in dit soort hoeveelheden, gevaarlijk kan zijn.

Reageer