zouten en oxidatie

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 42

zouten en oxidatie

dit is een stukje gekopie uit mijn verslag

de tc/tn reactor

De TC/TN reactor zorgt voor een katalytische verbranding. Eerst wordt uit een monster een bepaalde hoeveelheid opgezogen. Dit gaat in de TC/TN reactor .

Er wordt hier zuurstof aan toegevoegd. Hierna wordt bij een temperatuur van rond de 1200°C een katalytisch verbranding ontwikkeld. Bij deze hoge tempratuur gaan zowel anorganische stoffen als organisch stoffen oxideren. De reactie is hieronder te zien. Er volgt dan een 100% volledige reactie, mede door de hoge tempratuur.

Hier staat de reactie die plaatsvindt in TC/TN reactor:

CxHy + O2 --> CO2 + H2O

Er wordt niet alleen koolstof geoxideerd maar ook zwavel en zouten. De meting van koolstof zou een minder exact resultaat geven, wanneer deze stoffen er niet uitgehaald worden. Vandaar dat het product gas naar de condensatie trap wordt gestuurd

de condensatie trap

Na de TC/TN reactor wordt de productstof naar de condensatie trap geleid. Hier wordt de stof gedeeltelijk gekoeld. De geoxideerde zwavel en zouten gaan bij een lagere tempratuur kristalliseren. De condensatie is van belang om deze stoffen eruit te halen. Deze stoffen slaan neer en worden zo gescheiden van de product gas Deze worden regelmatig eruit gehaald, door het te legen. Deze stoffen zouden anders ervoor zorgen dat de metingen niet exact is.

mijn vraag is kan het wel dat zouten oxideren. Mijn mening is van niet, maar wat doen die zouten dan. {Ik vraag om verdere uitleg over die zouten die de meting niet exact maken} Afbeelding

bedankt voor u hulp [!]

Reageer