[scheikunde] positief ijzer & negatief molybdeen

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 42

[scheikunde] positief ijzer & negatief molybdeen

Wanneer men een oplossing in de TIC/NN reactor injecteert gebeurt met de organische componenten niets en zullen in de oplossing blijven.

Het anorganische materiaal CO32- /HCO3- en opgelost CO2 zullen door de lage zuurgraad (pH <2) omgezet en vrijgemaakt worden en samen met het dragers-gas geconditioneerd worden en daarna in de NDIR detector gedetecteerd worden. Absorptie van CO2 op een golflengte van 4,22 µm.

Hieronder de vergelijkingen die plaatsvinden in de IC en/of NN reactors,



IC Reactor

• Anorganische koolstof reactor gevuld met 2% H3PO4

• Uitdrijven van vrij CO2.

• CO32- + 2H+ --> H2O (l) + CO2 (g)

• HCO3- + H+ --> H2O (l) + CO2 (g)

NN reactor (Nitraat + Nitriet)

Fe2+ + Mo6- --> Fe3+ + Mo5-

3 Mo5- + NO2- + 4H+ --> NO (g) + 2H2O + 3Mo4-

3 Mo5- + NO3- + 4H+ --> NO (g) + 2H2O + 3Mo4-

NO (g) + O3 --> NO2* + O2 --> NO2 + O2 + hv

hij had het over negatieve molybdeen maar dat kan toch niet!

ik vroeg toen maar dat kan niet, waarop hij zij van dat het een shortcut was en het eigenlijk zo moest zijn:

Als shortcut hebben we destijds alleen de metal ionen opgenomen in de vergelijking omdat het anders nogal wat structuurformules werden.

De weergeven ionenoverdracht was dat ijzer van 2 waardig naar 3 waardig ging en dat de Molybdeen als oxide uit de ammoniummolydaat dat ook van waardigheid veranderde.



Om wat meer duidelijkheid te geven, de stoffen die gebruikt worden tijdens deze reactie zijn;

- IJzer ammonium sulfaat, Fe(NH4)2(SO4)2 7H2O en

- Ammonium molybdaat, (NH4)6 Mo7O24 .4H2O



Op deze manier werd in zuur milieu een reductie reagens gevormd wat de Nitraat en Nitriet (NO3+NO2) moleculen zou reduceren naar Nitrietoxides. (NO)

ik moet de reacties wat er in de tn/nn reactor gebeurt, maar dat gaat hem bij mij niet worden

Reageer