Elearning Chemie in aan de HAN

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 3

Elearning Chemie in aan de HAN

Hoi allemaal,

Op dit moment ben ik met mijn MLO diploma aan het werk op een lab. Mijn leidinggevende van mijn cluster vind dat ik HLO moet gaan halen, dat zou ik moeten kunnen. Nu heb ik daar opzich wel oren naar. Maar in de banken hangen jaren lang 2 avonden in de week zie ik niet zitten.

Aan de HAN kun je ook HLO halen door middel van E-learning. Dat spreek me wel aan. Geen banken hangen. En zelf je tijden indelen. Slecht 12 praktijkdagen per jaar op locatie.

Maargoed ik ben dus benieuwd of er hier ervaringsdeskundige zijn die hier iets over kunnen vertellen.

Hoeveel tijd moet je er per week ongeveer aan besteden en valt het mee of tegen om dit op deze manier te doen?

Al vast dank voor jullie reacties

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.237

Re: Elearning Chemie in aan de HAN

Ik heb geen ervaring met dit onderwijsprogramma van de HAN, Ik heb wel andere ervaringen met E-Learning (o.a. het ontwikkelen er van)

Ik vind het persoonlijk een goede ondersteuning van een college of practicum maar ik vind het geen vervanging.

Het beste wat je kan doen is kijken voor een werken-leren combie.
Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.
 
Ik ben intelligent want ik weet dat ik niks weet. Socrates

Gebruikersavatar
Berichten: 851

Re: Elearning Chemie in aan de HAN

Uit eigen ervaring met het volgen van e-learning cursussen, dus geen opleiding, is discipline erg belangrijk. Het voordeel van je eigen tijd plannen is goed, maar een 'afspraak' verschuiven is net zo makkelijk. En soms wordt uitstel, afstel. Dus pas hier wel mee op.

Zoals Barry zegt: "een goede ondersteuning maar geen vervanging"
Jurn [WSF - Technicus]



It is better to be silent and be thought a fool, than to speak and remove all doubt -- Abraham Lincoln

Duct tape is like the force. It has a light side, a dark side, and it holds the universe together.... - Carl Zwanzig

Berichten: 3

Re: Elearning Chemie in aan de HAN

Sorry hoor, maar ik werk op een laboratorium. Dus praktijk evaring doe ik echt wel op hoor. Dat werkenleren zit er zo dus echt wel in.

Daarnaast vroeg ik niet naar jullie mening over of dit nu wel of niet een "echte" opleiding is volgens jullie..

Ik zoek evaringen van andere die deze opleiding hebben gedaan.

Reageer