Oplossing

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 1

Oplossing

Ik ben bezig om een oplossing( letterlijk en figuurlijk) te vinden voor het te verwijderen van mossen en zwarte schimmels rond huis.

Van azijn weet ik dat het goed helpt tegen mossen en cloor voor het te bleken.

Ik maak nu een oplossing aan van vier liter gewone azijn van de aldi met één liter vloeibare cloor voor het zwembad. Dit werkt goed maar alleen de zwarte schimmel plekken op steen gaan er niet mee weg, soms gedeeltelijk.

Kan ik hier nog iets bijvoegen???? Want er bestaan procukten in de handel tegen zwarte schimmels maar deze zijn behoorlijk duur!! Kan ik zo iets zelf in elkaar steken of word mij dit afgeraden????

Alvast bedankt

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: Oplossing

U weet dat er met die combinatie giftig chloorgas ontstaat? Niet zo'n probleem voor buiten, al zou ik het niet in de badkamer gaan gebruiken als daar ooit schimmel mocht ontstaan.

Berichten: 281

Re: Oplossing

Ik weet dat met de HG schimmelreiniger ook alleen in goed geventileerde ruimtes gewerkt mag worden. Daar komt ook 'veel' chloor bij vrij. Heb dit eenmaal gebruikt voor de douchecabine, had de rest van de dag flink hoofdpijn. Desondanks dat ik regelmatig pauze nam tussen het aanbrengen en de ruimte zo goed als mogelijk geventileerd had. Ik denk dat veel van dit soort middeltjes het zelfde probleem hebben.

Berichten: 493

Re: Oplossing

De volgende oplossing is alleen geschikt voor in de tuin.

Niet op steen.

Maar om mos te verwijderen uit bv je grasveld gebruik ik

ijzersulfaat. Dit is in elke Welkoop winkel verkrijgbaar.

Berichten: 1.816

Re: Oplossing

Schimmels kunnen niet goed tegen te warme lucht. Niet chemisch en alleen een föhn nodig.
LiA

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.238

Re: Oplossing

hmm dan kan je het probleem ook juist verergeren

door de luchtstroom krijg je juist dat sporen zich gaan verspreiden. Een deel zal wel afsterven maar je besmettingsgraad wordt flink groter.
Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.
 
Ik ben intelligent want ik weet dat ik niks weet. Socrates

Gebruikersavatar
Berichten: 794

Re: Oplossing

Gewone chloorbleekloog werkt prima tegen schimmel. Ik heb het ook wel binnen gebruikt.. puur met een kwast aanbrengen op muren. Binnen wel een gasmasker dragen.

Reageer