Hallo allemaal,
Ik kwam de volgende vraag tegen, en kon niet op het antwoord uitkomen:
tijdens de titratie is er sprake geweest van een bufferoplossing. geef aan op welk moment tijdens de titratie er sprake was van een buffer.
deze titratie is uitgevoerd door middel van een onbekend zwak zuur dat getitreerd werd met natronloog. de indicator die gebruikt is fenolftaleine.
voor de mensen die niet weten wat een bufferoplossing is, maar toch graag willen helpen:
De buffer zoals die wordt genoemd zorgt ervoor dat de pH na het toevoegen van een base of zuur constant blijft. Een buffer bestaat in de scheikunde uit een waterige oplossing van 2 stoffen die in evenwicht zijn en een bepaalde pH hebben. De pH staat al vast van te voren.
Ik zelf was aan het denken, aan het omslagpunt, maar is dit goed, en zo ja, waarom? ( mijn gedachte was dat het tijdens de titratie alleenmaar om het omslagpunt draait, endus...)
alvast bedankt
[scheikunde] Titratie zwak zuur
Begonnen door:
alxje
, 25 mrt 2011 22:08
Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.
Geplaatst op 26 maart 2011 - 08:33
het eerste gedeelte van de titratie tot iets voor het equavilentie punt gedraagt zich als een buffer, als je de PH uitzet tegenover de concentratie toegevoegde NaOH krijg je een S-curve, het is dan duidelijk te zien waar de buffer zich bevindt.

Veranderd door Winkelhaakje, 26 maart 2011 - 08:34
0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp
0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers
Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!
Nieuwsberichten
Gesponsorde vacatures
-
Hier ook uw vacature?
06-14
Nieuwe onderwerpen
-
Ik maakte een video over onts...
22-04
1
-
Koolstofchemie; substitutiere...