[scheikunde] Stereo Isomerie

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Gesloten
Berichten: 18

[scheikunde] Stereo Isomerie

Makkers,

ik kom niet helemaal uit deze vraag, wie kan me helpen?

'Cys-Asp is een structuur-isomeer van Asp-Cys. Omdat Asp ook in de zijketen een zuurgroep bevat, is er in dit geval nog een derde structuur-isomeer die ook een peptide is, opgebouwd uit 1 Asp- en 1 Cys-molecuul. Teken de structuurformule van het bedoelde molecuul'

thnx <3

Berichten: 18

Re: [scheikunde] Stereo Isomerie

iemand?

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: [scheikunde] Stereo Isomerie

Hebben we een tijdslimiet op posten?

Soms is geduld nodig...

Eens even zien.

Wat is de molecuulstructuur van de losse Asp en Cys aminozuren? En wat is een peptidebinding?
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Berichten: 18

Re: [scheikunde] Stereo Isomerie

de losse structuren staan in binas en heb ze aan elkaar geplaatst met een peptidebinding, maar die vraag snap ik niet

Berichten: 87

Re: [scheikunde] Stereo Isomerie

Beryllium vroeg jou: wat is een peptidebinding. Bedenk dus hoe een peptidebinding wordt gevormd, d.w.z. welke functionele groepen betrokken zijn bij de binding tussen twee aminozuren. Als je dit snapt dan zie je waarschijnlijk snel het licht.

Berichten: 18

Re: [scheikunde] Stereo Isomerie

**** jullie zijn wel erg zeg.. kan iemand me ook gewoon helpen? ik weet hoe een peptidebinding wordt gevormd en welke groepen erbij betrokken zijn, maar ik zie niet in wat die zuurgroep van asp ermee te maken heeft

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: [scheikunde] Stereo Isomerie

Ja hallo.

Een normale instelling is ver te zoeken bij je.

We willen je iets leren ja. En o ja: dit os voor ons ook vrijwillig dat we je helpen.

Weet je wat?

Topic gesloten en omdat ik je al eerder waarschuwde, postban van 24 uur.

Genoeg!
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Gesloten