[scheikunde] Bulk chemicaliën

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 2

[scheikunde] Bulk chemicali

Hallo,

Ik moet voor mijn huidige project, project kunstmest, calciumnitraat "maken" (slechts een verslag, geen productie) en ik ben daarvoor op zoek naar een leverancier voor calciumcarbonaat en salpeterzuur (of als iemand toevallig de prijs per kg zou weten zou dat ook geweldig zijn), voor de kosten berekening voor de fabriek.

Ik heb gegoogled maar ik kwam uit op (voornamelijk Amerikaanse) leveranciers die enkel in glazen flessen (kleinschalig) leveren en ik geloof dat bulk inkopen goedkoper zal zijn dan heel veel flessen (ik moet ongeveer 164 ton verzadigde oplossing maken per week).

- Vincent

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.238

Re: [scheikunde] Bulk chemicali

je kan een gemiddelde prijs trekken van sites als labstuff of sigma aldrig en daar 25% van aftrekken als bulk en zuiverheids korting. Dan zal je er niet ver vanaf zitten.
Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.
 
Ik ben intelligent want ik weet dat ik niks weet. Socrates

Berichten: 2

Re: [scheikunde] Bulk chemicali

Hartstikke bedankt, ik heb gevonden wat ik nodig heb.

Overigens is dat 25% enig sinds zeker?

Ik heb zelf geen ervaring met bulk inkopen, baseer jij het op (persoonlijke) ervaring?

- Vincent

Berichten: 541

Re: [scheikunde] Bulk chemicali

Je zou een bedrijf als brentagg kunnen vragen om een offerte

Gebruikersavatar
Berichten: 496

Re: [scheikunde] Bulk chemicali

Als je het in China besteld ben je wel wat meer dan 25% goedkoper uit, goedkoper nog dan alle andere leveranciers bij elkaar.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.238

Re: [scheikunde] Bulk chemicali

25% is een redelijk aanneembare korting die je kan gebruiken.

persoonlijke ervaring (mits bij de zelfde leverancier de bulk geleverd kan worden)

als er een tussenhandelaar om de hoek komt kijken dan zullen de verschillen anders liggen
Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.
 
Ik ben intelligent want ik weet dat ik niks weet. Socrates

Berichten: 252

Re: [scheikunde] Bulk chemicali

Als je in China of Amerika aankoopt betaal je wel meer transportkosten en invoerrechten. Voor echt grote hoeveelheden (tonnen...) gaat dit maar als je over enkele kg praat lijkt me dit niet haalbaar.

Gebruikersavatar
Berichten: 496

Re: [scheikunde] Bulk chemicali

vreemdevince schreef: (ik moet ongeveer 164 ton verzadigde oplossing maken per week).

- Vincent
De OP heeft het over tonnen

Berichten: 391

Re: [scheikunde] Bulk chemicali

Calciumcarbonaat afhankelijk van kwaliteit: 100 - 300 euro per ton

Salpeterzuur: ook weer afhankelijk van kwaliteit: ca 200 euro per ton

Berichten: 840

Re: [scheikunde] Bulk chemicali

Inderdaad, inkopen van technische kwaliteit in bulk is tientallen keren goedkoper dan kopen bij Sigma e.d. leveranciers.

Reageer