[scheikunde] omslagtraject bij indicatoren vaststellen.

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 2

[scheikunde] omslagtraject bij indicatoren vaststellen.

Bij een proef voor scheikunde hebben wij indicatoren gemaakt uit verschillende kleuren rozen. Wij willen testen of de indicatoren hetzelfde zijn van de verschillende kleuren rozen, of dat er een verschil is in de indicatoren. Hierbij willen we graag een grafiek maken met daarin het omslagtraject van de indicatoren. Dus een soort van grafiek maken van de indicator (goede beschrijving?) Alleen ik begrijp niet helemaal hoe ik dit zou moeten doen. Ik heb vernomen dat je dit aantoont met een potentiometrische titratie, alleen kan iemand mij uitleggen hoe je dit precies doet? En klopt dit ook dat je dit moet doen met een potentiometrische titratie ? We hebben alle materiaal beschikbaar dus dat is geen probleem. Als iemand een andere idee heeft hoe het zou kunnen of als iemand weet hoe je een potentiometrische titratie precies uitvoert zou dat heel fijn zijn.

Re: [scheikunde] omslagtraject bij indicatoren vaststellen.

Het is indicator die van kleur verandert, met welke techniek kun je kleuren meten?

Berichten: 2

Re: [scheikunde] omslagtraject bij indicatoren vaststellen.

Ik dacht met een titratie?

Re: [scheikunde] omslagtraject bij indicatoren vaststellen.

Met een titratie kun je de kleur laten veranderen als je oplossing een pH traject doorloopt maar een mooie naam voor kleurmeting is colormetrie. ;)

Het apparaat hiervoor is een colorimeter of de uitgebreide versie de spectrofotometer.

Reageer