[scheikunde] Postieve & negatieve kanten van chemie

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 1

[scheikunde] Postieve & negatieve kanten van chemie

Hallo allemaal, ik ben sinds heel kort nieuw in de forum.

Dit jaar heb ik een nieuw vak, namelijk chemie. we kregen een taak mee, nl.; we moesten een pos. en neg. kant van chemie opzoeken in een ARTIKEL of KRANT, en nog in het jaar 2011 (dus nog iets wat redelijk recent is.)

er bestond al een gelijkaardige topic over dit onderwerp, maar ik kan maar geen artikel/krant vinden dat te maken heeft met chemie.

alvast bedankt,

donzie

Berichten: 164

Re: [scheikunde] Postieve & negatieve kanten van chemie

volgens mij is moerdijk wel een voorbeeld waar het behoorlijk fout is gegaan in de chemie als de veiligheid niet in acht genomen wordt

Berichten: 12

Re: [scheikunde] Postieve & negatieve kanten van chemie

Donzig. schreef: Hallo allemaal, ik ben sinds heel kort nieuw in de forum.

Dit jaar heb ik een nieuw vak, namelijk chemie. we kregen een taak mee, nl.; we moesten een pos. en neg. kant van chemie opzoeken in een ARTIKEL of KRANT, en nog in het jaar 2011 (dus nog iets wat redelijk recent is.)

er bestond al een gelijkaardige topic over dit onderwerp, maar ik kan maar geen artikel/krant vinden dat te maken heeft met chemie.

alvast bedankt,

donzie
Positieve kant: maken van zuivere stoffen (in de natuur vind je meestal gemengde stoffen)

Negatieve kant: denk aan het misbruik tijdens bv. de Tweede Wereldoorlog (atoombom)

Mediargus kan je helpen met het vinden van krantenartikels

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: [scheikunde] Postieve & negatieve kanten van chemie

Atoombom heeft geen ruk te maken met chemie. Wil je toch in de 2e WO blijven: mosterdgas, fosgeen, enz.

Berichten: 9

Re: [scheikunde] Postieve & negatieve kanten van chemie