[scheikunde] CO2 meting

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 3

[scheikunde] CO2 meting

Hallo mensen,

Ik heb een vraagje, ik zit momenteel in 6 Vwo en ik doe mijn PWS over de concentratie CO2. Nu heb ik samen met een vriend een practicum bedacht bij de informatie die we hebben, het blijkt namelijk dat mensen (in het algemeen) bij een CO2 percentage hoger dan 0.14 % in een ongeventileerde ruimte (verbeter me als ik het fout heb) suf/duf worden.

Nu was ons idee om als practicum in hetzelfde lokaal een aantal CO2-metingen te doen, met de ramen open, met de ramen dicht etc. en daar een conclusie uit te trekken voor de lokalen op school (er zijn namelijk bij sommige docenten klachten over benauwdheid, ookal heb ik er zelf nooit last van).

Ons probleem, hoe komen we aan een CO2-meter, ik heb namelijk op internet gekeken en tot nu toe is de goedkoopste portable CO2-meter rond de 200 euro. Dus hopelijk weet iemand hoe ik dit moet aanpakken of heeft iemand een ander idee voor een practicum?

Alvast bedankt!

mvg, Lordll

Berichten: 12

Re: [scheikunde] CO2 meting

CO2 concentratie van 0,14% is nog niet heel erg hoog om duf van te worden. Lijkt mij meer rond de 1%.

Hebben ze bij jullie op school een coachlab? Meestal als een school dat heeft, hebben ze ook een heleboel meetapparatuur voor. Waarschijnlijk ook wel een CO2 meter.

Berichten: 3

Re: [scheikunde] CO2 meting

Hey Pim,

we hebben bij ons op school geen coachlab, ik heb aan onze toa gevraagd of we iets aan meet apparatuur hebben voor CO2 maar dat is er momenteel niet. Ik heb het ook aan mijn scheikunde docent voorgelegd en die gaat proberen om zo'n meter op de school begroting te krijgen, nu is het aan mij om daar een kwalitatief goede en niet al te dure meter voor te kunnen krijgen.

mvg,

Lordll

Berichten: 1

Re: [scheikunde] CO2 meting

Beste Lordll,

Er zit best veel verschil in CO2-meters. Je moet anders eens kijken op www.ikmaakreclame.com. Bij ikmaaknogmeerreclame willen we je best adviseren als je daar behoefte aan hebt. Bel gerust als je vragen heb over CO2 materie of je PWS. Succes!

<table border='0' align='left' cellpadding='3' cellspacing='0'><tr><td padding='0' celspacing='0' align='left'><font size='1'># Moderatoropmerking</font></td></tr><tr><td id='moderator'><font size='1'>Beryllium: misschien goed bedoeld, maar ik vind dit toch een verkapte reclame-uiting. Even aangepast dus.</font></td></tr></table>

<div class='postcolor'>

Berichten: 3

Re: [scheikunde] CO2 meting

Wat bedoel je hiermee?

Reageer