[scheikunde] R^2 ivm opdracht/tekst

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 20

[scheikunde] R^2 ivm opdracht/tekst

Hallo allemaal,

Wij kregen de volgende opdracht:

Data should be summarised in tabular form, showing for each treatment group and control, the

number of daphnids used, and immobilisation at each observation. The percentages immobilised at

24 hours and 48 hours are plotted against test concentrations. Data are analysed by appropriate statistical

methods (e.g. probit analysis, etc.) to calculate the slopes of the curves and the EC50 with 95% confidence

limits (p = 0.95)

Maar nu heb ik hier een vraagje over, ik heb dus een grafiek gemaakt, en een trendlijn.

Nu vraag ik me dus alleen af of ivm deze tekst de R^2 0.95 of hoger moet zijn, of zoals gewoonlijk 0.995 of hoger.

Hopelijk kunnen jullie me helpen!

Berichten: 12

Re: [scheikunde] R^2 ivm opdracht/tekst

Betekend dit dat je hulp wil bij je Engels?

R2 hangt helemaal af van wat je zelf acceptabel vind. De ene vind 0,95 goed genoeg de andere pas 0,99. Maar er zijn ook die alles boven de 0,9 prima vinden. Hoe nauwkeurig zijn je metingen? Wat zijn je verwachtingen? En wat zijn de normen waar je aan moet voldoen?

Berichten: 20

Re: [scheikunde] R^2 ivm opdracht/tekst

Ik heb de R^2 toch maar veranderd, omdat wij op school altijd werken met een R^2 van 0.995. De metingen zijn niet heel erg nauwkeurig maar ik heb het toch maar gedaan. Ik hoor het vanzelf wel als het niet goed is.

Maar bedankt voor je antwoord!

Reageer