Afvegen of niet?

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 244

Afvegen of niet?

Ik heb een tijdje terug iets gepost over afwegen van chemicalien: het teruggooien of niet van stoffen die alleen in contact zijn geweest met je spatel dus.

Men zegt dat dat niet mag, kan ik inkomen. Alleen een ding is mij niet duidelijk: als ik bijvoorbeeld 100 mg van een stof wil gaan afwegen, zit ik nooit in 1 keer goed. Ik moet een tweede keer de pot in. Toen vroeg ik mij af: moet je dan je spatel niet even afvegen voor het de tweede keer de pot ingaan zodat stof dat aan je lepel blijft plakken eraf is? Op school vind men dit overdreven, waar ik ook wel kan inkomen, ze zeggen: dan blijf je bezig. Maar het is wel lichtelijk inconsequent.

Wat zeggen jullie? Meningen zijn zeer gewenst!

Berichten: 150

Re: Afvegen of niet?

Meestal komt het net zo uit dat we mogen doorrekenen met de massa die afgewogen werd, en is er totaal geen probleem :P !

Bedoel je dan afvegen om contaminatie in de pot te vermijden?

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.238

Re: Afvegen of niet?

als jij met een schone spatel begint en deze niet besmet door o.a. met je vieze vingers er aan zitten of op de tafel neer te leggen, dan hoef jij jouw spatel niet nog een keer af te vegen.

anders mag je hem natuurlijk wel eerst reinigen.
Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.
 
Ik ben intelligent want ik weet dat ik niks weet. Socrates

Berichten: 244

Re: Afvegen of niet?

Oke ArcherBarry. En ik neem aan dat je dan wel alsnog zegt: niets terug in de pot?

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.238

Re: Afvegen of niet?

dat behoord in mijn ogen de standaard te zijn.
Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.
 
Ik ben intelligent want ik weet dat ik niks weet. Socrates

Reageer