Wie levert methyleenchloride

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 21

Wie levert methyleenchloride

De benzinetank van mijn oude motor is lang geleden behandeld met Petseal, maar dat kan niet tegen de huidige benzine met ethanol. De coating moet dus verwijderd worden, alvorens een nieuwe ethanol-bestendige coating kan worden aangebracht. En dat moet met methyleenchloride. Waar kan ik een container met minstens 10 liter van dat spul kopen? Ik weet het, gevaarlijk goedje (schijnt in de meest agressieve verfafbijters te zitten :eusa_sick: )

Berichten: 76

Re: Wie levert methyleenchloride

Dit is een redelijk veelgebruikt oplosmiddel, ook wel dichloormethaan genoemd. Bij Acros enzo is het vanzelfsprekend te verkrijgen, maar voor prive kan je misschien hinmeijer oid proberen.

En je hebt gelijk, dit is niet de meest frisse stof. Tip daarom, lees de MSDS sheet goed door voordat je het besluit te gebruiken (http://www.cdc.gov/niosh/ipcsndut/ndut0058.html).

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: Wie levert methyleenchloride

Sowieso een aanradertje: BUITEN ermee werken, liefst als het een beetje waait. Goede latex handschoenen aan en meteen vervangen als ze met het oplosmiddel in aanraking komen (natuurlijk niet door het doekje heen, maar als het echt langs de handschoenen afloopt).

Reageer