[scheikunde] Bereken van de pH

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 11

Bereken van de pH

Ik loop vast bij deze vraagstelling:

Bereken de pH na het equivalentiepunt - 14,49ml

C NaOH = 0,0829 mol/L

Kb = 3,16x10-11

180,964 gr/mol aspirine

1,11 x 10-3 mol

Wat ik heb:
CH3OOC6H4COOH+NaOH->CH3OOC6H4COO-+Na+
1,118x10-3 1,2x10-3 0 0
-1,118x10-3 -1,118x10-3 +1,118x10-3 +1,118x10-3
0 8,2x10-5 1,118x10-3 1,118x10-3
En verder kom ik niet kan iemand mij alsjeblieft helpen?

Gebruikersavatar
Berichten: 134

Re: Bereken van de pH

Kan je misschien je post eens herschrijven mét sub/superscripts en met wat meer uitleg van wat je gedaan hebt. In jouw hoofd kan het misschien wel duidelijk zijn waarvoor alle getalletjes staan, maar dat wil niet zeggen dat wij dat ook automatisch weten. Met een goede notatie en voldoende commentaar van wat je waarom hebt gedaan of hoe je aan bepaalde getallen komt, kunnen wij je ook veel sneller helpen.
"Success has been, and continues to be, defined as getting up one more time than you've been knocked down."

- Gary Raser, LIMU

Berichten: 11

Re: Bereken van de pH

ik weet niet eens hoe ik dit bericht aanpas

Berichten: 11

Re: Bereken van de pH

maar laat maar hoor ik ben eruit gekomen ;)

Gebruikersavatar
Berichten: 134

Re: Bereken van de pH

Des te beter! En de afwezigheid van de "bewerk"-knop is vermoed ik een bug, die gaat er binnenkort uit ;)
"Success has been, and continues to be, defined as getting up one more time than you've been knocked down."

- Gary Raser, LIMU

Gebruikersavatar
Berichten: 3.963

Re: Bereken van de pH

Ik heb sub- en superscriptjes toegevoegd aan de openingspost. Jammer genoeg zijn onze chem en table tags voorlopig bugged. Hopelijk komt daar snel verandering in.

(Edit: Table tag werkt terug en gelijk ingevoegd.)

Berichten kunnen in de eerste 15 minuten na plaatsing gewijzigd worden, daarna vervalt deze optie.

Ik verplaats dit onderwerp ook even naar het huiswerkforum.
"Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm" - Winston Churchill

Reageer