[scheikunde] Onderzoeksvraag

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer

Onderzoeksvraag

Hallo,

ik heb net een werkplan gemaakt voor een scheikundepracticum met de volgende onderzoeksvraag: "Bij welke verhoudingen tussen ammoniumnitraat en water in een coldpack, zorgt een coldpack voor de meest lage temperatuur?" ... het gaat dus over verhoudingen, maar nu zit ik bij het werkwijze gedeelte en kom ik in de problemen, ik heb dus een vast zout en demiwater wat vloeibaar is, deze kan je dus niet gewoon in een maatcilinder stoppen en kijken van ok tot de 4de streep water, dus bij een verhouding van 1:2 tot de 2de streep het zout, dit ligt natuurlijk veel nauwkeuriger, en dus vroeg ik mij af met wat, mol wellicht of iets anders, zoja hoe moet ik dat dan doen, we zijn nog net niet begonnen met het hoofdstuk over mol dus...

Alvast bedankt!,

MvG,

Boy

Gebruikersavatar
Berichten: 2.455

Re: Onderzoeksvraag

als je niet wenst te rekenen met aantallen mol, kan je best gewoon verschillende massa's ammoniumnitraat afwegen en oplossen in gelijke hoeveelheden water.

Dus een hoeveelheid afwegen, in een maatcilinder of iets dergelijks doen en bijvullen tot een gekozen streep. Ofwel steeds een vaste hoeveelheid water pipetteren.
This is weird as hell. I approve.

Re: Onderzoeksvraag

Nog bedankt!

Reageer