electriche onsteking model raket

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 6

electriche onsteking model raket

ik heb een raket maar nog geen ontsteking weet er mischien iemand hoe ik een electriche onsteking maak :roll:

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: electriche onsteking model raket

haal uit een oude kachel een piëzo element. Deze werken vaak nog met een hendeltje. Maak hier een touwtje aan vast. Zodat je deze eenvoudig op afstand af kan laten gaan.
"Meep meep meep." Beaker

Berichten: 6

Re: electriche onsteking model raket

ik heb ook ooit gezien dat je ze kan maken van een weweerstand maar hoe

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: electriche onsteking model raket

Een weerstand zal uiteindelijk een temperatuur ontwikkelen. wanneer deze temperatuur hoog genoeg is zal een brandbaar middel kunnen ontbranden. Dit is praktisch onhaalbaar. Dan kan je beter een accu en een bougie gebruiken of wat dat betrefd zou je zelfs een fakkel kunnen gebruiken.

Zelf zou ik gaan voor de bougie of het piëzo element.
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 420

Re: electriche onsteking model raket

Dan kan je beter een accu en een bougie gebruiken


Zonder bobine o.i.d. gaat dat toch echt niet lukken, of je moet een accu van > 10.000 V hebben....

Gebruikersavatar
Berichten: 3.507

Re: electriche onsteking model raket

Ontdoe een gloeilamp van zijn beschermende glas. De gloeidraad geeft toch zeker een halve seconde een schitterende...ehm.....ehm.....ehm... "gloei", die heet genoeg zal zijn.
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

Berichten: 6

Re: electriche onsteking model raket

oke dat gaat wel lukken

Gebruikersavatar
Berichten: 496

Re: electriche onsteking model raket

Ehm.. ontstekers en explosieven zijn toch verboden hier :roll:

Die 'Raket' kan ook een Scud zijn.

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: electriche onsteking model raket

Als je goed leest dan zie je dat het bespreken van de productie van explosieven verboden is om hier te bespreken. Een electrische ontsteking die op zich ook gewoon voor een gasfornuis kan worden gebruikt valt hier dus niet onder.

Een SCUD heeft voor zover ik weet al een eigen ontstekingsmechanisme, dan is het vragen naar een huis-tuin-en-keuken ontsteking nogal omslachtig.
"Meep meep meep." Beaker

Reageer