Expansiebocht

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 52

Expansiebocht

Hallo, :P

Vraagie.. Als je van een verwarmingsketel de leidingen volgt kom je vast en zeker een expansiebocht tegen, de vraag is nu: Geeft zo een bocht kans op lekkages?

Danku!

Groetjes! :roll:

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Re: Expansiebocht

Elke las geft kans op lekkages, en zeker in een expansiebocht, want die is er duidelijk ingezet om te kunnen bewegen. Als de bocht ruim genoeg is, en de zaak goed gelast, is de kans minimaal.

Zou de bocht er niet in zitten, dan weet je zeker dat er iets kapot gaat. Kans 100 %.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 35

Re: Expansiebocht

nu was mijn vraag over ongeveer hetzelfde onderwerp...

kun je een expansiebocht er beter door een technische dienst eruit laten halen of kun je dat beter zelf doen?

danku

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Re: Expansiebocht

Je kunt een expansiebocht beter laten zitten waar die zit, of op zijn best vervangen door een andere. Expansiebochten worden niet voor niets in leidingen gebouwd. :P

Voor de rest is er constructie-technisch weinig spannends aan een expansiebocht. Goed materiaal, juiste dimensies en een goede lasser, en er kan niks méér mis gaan dan bij om het even wat voor pijplas.

ps hoe komt dit topic in biologie terecht?? :roll:
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 3.507

Re: Expansiebocht

Gezien je kennis op dit gebied zou ik het door een vakman laten bekijken. Ik weet niet of je weet waarvoor zo'n bocht dient, maar deze dient om uitzetting en inkrimpen van de leiding op te vangen. Dat houdt in als deze bocht er niet zou zitten, je kans hebt op een leidingbreuk. Ik zou hem er ook niet zomaar tussenuit halen, want hij zit er niet voor niks in :roll:
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

Gebruikersavatar
Berichten: 3.507

Re: Expansiebocht

En waarom staat dit bij Biologie?? :P :roll:
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

Gebruikersavatar
Berichten: 3.151

Re: Expansiebocht

geen idee, maar het gaat naar alledaagse.
Appareo decet nihil munditia?

Reageer