Tubair abortus (buitenbaarmoederlijke zwangerschap)

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 37

Tubair abortus (buitenbaarmoederlijke zwangerschap)

Goeie middag!

Kan iemand me uitleggen hoe een tubair abortus nu precies een intra-abdominale bloedingen kan geven. Ik zie niet goed hoe de tubae (via de fimbrae) iets kunnen expluseren nr de buikholte. Ik vind nergens een goed prentje die de link tussen eileider en buikholte weergeeft. Zou zo een tubair abortus dan ook geen schade geven aan de eierstok?

Alvast bedankt!

Gebruikersavatar
Berichten: 6.058

Re: Tubair abortus (buitenbaarmoederlijke zwangerschap)

Autumn schreef: ma 16 apr 2012, 15:00
Kan iemand me uitleggen hoe een tubair abortus nu precies een intra-abdominale bloedingen kan geven. Ik zie niet goed hoe de tubae (via de fimbrae) iets kunnen expluseren nr de buikholte.


Door een perforatie in de eileider. De vrucht groeit namelijk in de eileiderwand en soms er door heen.
That which can be asserted without evidence can be dismissed without evidence.

Berichten: 37

Re: Tubair abortus (buitenbaarmoederlijke zwangerschap)

Bedankt! En wat de eierstok betreft, de geexpulseerde vrucht kan ook daar verder groeien veronderstel ik?

Gebruikersavatar
Berichten: 2.973

Re: Tubair abortus (buitenbaarmoederlijke zwangerschap)

Autumn schreef: di 17 apr 2012, 18:52
Bedankt! En wat de eierstok betreft, de geexpulseerde vrucht kan ook daar verder groeien veronderstel ik?


Klopt, maar vaak niet erg lang (max. 2-3 maanden). Zie ook hier voor informatie.
Small opportunities are often the beginning of great enterprises. (Demosthenes, 384 BC - 322 BC)

Reageer