Maple-code in LaTeX

Moderators: dirkwb, Xilvo

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 10.179

Maple-code in LaTeX

Geregeld heb ik wel eens een verslag te maken waarin ik Maple-code moet verwerken. In het begin hield ik mij bezig met deze code over te typen naar LaTeX om zo een gewenste lay-out te kunnen krijgen. Maar dat is een wel heel kostelijk zaakje als je lange code (of output) hebt... Maar de standaardmanier om de code naar LaTeX te exporteren (export as) vind ik dan ook weer op geen *** trekken. Weet er iemand een andere, vlotte manier om je code van Maple naar LaTeX te kunnen omzetten op zo'n manier dat het duidelijk blijft dat je code hebt (zoals bijv in een verbatim/alltt-omgeving)? Hiermee bedoel ik dus dat ik niet geïnteresseerd ben in gewoon de LaTeX-code, maar dat ik wel graag een gelijkaardige lay-out als in een Maple-worksheet wil overnemen.

Ik hoop dat mijn vraag een beetje duidelijk is :oops: .
Zoek je graag naar het meest interessante wetenschapsnieuws? Wij zoeken nog een vrijwilliger voor ons nieuwspostteam.

Berichten: 316

Re: Maple-code in LaTeX

Ik heb een beetje gegoogled en vond daarbij enkele packages die je kunnen helpen:

fancyvrb: uitleg

listings: uitleg

En verder zie ik vaak maple2e langskomen, want volgens mij de standaardmanier is waar je het over hebt.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.320

Re: Maple-code in LaTeX

Er moet een hulpprogramma geladen worden dan is er geen enkel probleem.

De naam is me ontschoten het is iets van latex2e zal er eens naar zoeken.
In de wiskunde zijn er geen Koninklijke wegen Majesteit.

Gebruikersavatar
Berichten: 10.179

Re: Maple-code in LaTeX

Dankje voor de hulp! Wat jij bedoelt, tempelier, heb ik geprobeerd. Trekt eerlijk gezegd echt op niets. De lay-out is superlelijk.

Uiteindelijk heb ik het gedaan door mijn Maple-bestand te converteren naar een pdf en dan deze pdf toegevoegd in mijn tex-bestand. En daar ben ik wel tevreden van.
Zoek je graag naar het meest interessante wetenschapsnieuws? Wij zoeken nog een vrijwilliger voor ons nieuwspostteam.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.320

Re: Maple-code in LaTeX

Je moet ze inderdaad wat opkalefateren.

Maar in het algemeen was ik er niet zo ontevreden over.

Maar grafieken uit Maple kunnen wel als EPS worden geëxporteerd en zijn dan simpel in te voegen.
In de wiskunde zijn er geen Koninklijke wegen Majesteit.

Reageer